Avatar billede Ingrid OK Praktikant
05. juni 2017 - 17:34 Der er 3 kommentarer

Oprettelse af kode til D-link router model: DIR-655

Jeg har trykket reset på min router.
Jeg har en Mac Book.

Hvordan får jeg lavet en ny kode til routeren?

Venlig hilsen Ingrid
Avatar billede INK Ekspert
05. juni 2017 - 18:07 #1
I Safari skriver du 192.168.0.1 i adressefeltet. Så kommer der et billede, hvor du som bruger skriver "admin" og i password feltet skriver du ikke noget (feltet efterlades blankt).
Du skulle nu være logget ind i det brugerprogram på routeren som du kan foretage indstillinger med.
Her er et link til manual på engelsk, kan måske findes på dansk (?).
http://www.dlink.com/-/media/Consumer_Products/DIR/DIR%20635/Manual/DIR_635_Manual_EN_UK.pdf
Under wireless kan du navngive dit netværk SSID. Det kan være IngridsNet eller hvad du foretrækker. Her angiver du også det kodeord, der fremover skal anvendes for at logge på det trådløse netværk.
Hvis du har problemer, så kom tilbage.
Avatar billede INK Ekspert
05. juni 2017 - 18:08 #2
Du skal selvfølgelig forbinde din Mac med et kabel til routeren under disse indstillinger.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2017 - 18:49 #3
routerens default password efter en reset, står i routerens manual