Avatar billede cht22 Professor
05. juni 2017 - 18:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside design programmmer responsive og php

Jeg vil gerne blive god til at lave hjemmeside, som er tidssvarende og med flot design. I starten for mange år siden lavede jeg hjemmesider med Microsoft Frontpage. Det gik også rigtig godt så længe siderne ikke skulle hente noget fra database og ikke behøvede at være responsive.

Så nu bruger jeg Notepad++ men det kan ikke rigtig lade sig gøre at lave større hjemme sider, fordi jeg mister overblikket over hvor de forskellige tags starter og slutter, samt hvilke class's der er hvad.

Jeg bruger media queries for at gøre min side responsive.

Har forsøgt at bruge programmerne Stones Webwriter og WebPlus, men de er ikke rigtig egnede til formålet.

Findes der programmer som jeg kan bruge eller hvordan får man løst opgaven?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2017 - 18:51 #1
dreamweaver, coffecup
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2017 - 19:37 #2
Visual Studio Community/Code
Avatar billede Slater Ekspert
05. juni 2017 - 21:46 #3
Ærligt talt, til ren front-end vil jeg stadig anbefale Adobe Brackets.

Den er rigtig hjælpsom uden det føles som sådan en Fætter BR editor for nybegyndere. Og gratis, naturligvis.
Avatar billede cht22 Professor
05. juni 2017 - 22:13 #4
Tak jeg vil prøve at se om det er noget jeg kan bruge og det er klart en fordel, hvis det er gratis.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2017 - 00:14 #5
Eclipse med relevante plugins var ogsaa en mulighed.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2017 - 00:16 #6
Men er du siker paa at editoren er problemet?

Maaske ville en aendring af kode stil vaere mere effektivt til at beholde overblikket over stoerre projekter!?!?
Avatar billede stjans Guru
06. juni 2017 - 07:14 #7
Wordpress. Det er så nemt at alle kan deltage - og så er der så meget hjælp at hente fra diverse fora - på dansk.
Avatar billede cht22 Professor
06. juni 2017 - 11:30 #8
Jeg ved ikke om det er editoren der er problemet. Der sker det at jeg mister overblikket over css og jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg bruger programmer / editor når der er dele af siderne der hentes fra databasen (MySQL) ved brug af php. Jeg må beklage at jeg ikke har fået skrevet tydeligt nok at det skal bruges i forbindelse med brugerlogin på siden, tilhørende sider med visning af brugere, beskedsystem og redigering af profil.

Men det kan være det bare er mig der skal lære at bruge programmerne og se om de kan bruges ved brug af css.

Så Wordpress kan ikke bruges til dette.
Avatar billede keysersoze Guru
06. juni 2017 - 11:55 #9
Find nogle patterns at arbejde efter - hvis css er problemet så kan BEM fx være en mulighed og hvis du samtidig skifter til less, sass eller cssnext i stedet for ren css får du også nogle ting foræret.
Avatar billede stjans Guru
07. juni 2017 - 14:33 #10
# 8

OK - det forstår jeg ikke helt, men det er naturligvis dit valg :-)
Avatar billede cht22 Professor
07. juni 2017 - 14:50 #11
Hvilken del af det forstår du ikke?
Avatar billede stjans Guru
08. juni 2017 - 11:35 #12
Dette:

"Jeg må beklage at jeg ikke har fået skrevet tydeligt nok at det skal bruges i forbindelse med brugerlogin på siden, tilhørende sider med visning af brugere, beskedsystem og redigering af profil.

Men det kan være det bare er mig der skal lære at bruge programmerne og se om de kan bruges ved brug af css.

Så Wordpress kan ikke bruges til dette."

Som jeg læser din kommentar, så ønsker du at etablere brugeradgange med forskellige rettigheder - og til forskellige sider. Det kan WP godt håndtere - men der er naturligvis også andre platforme..
Avatar billede Jonas Nielsen Praktikant
09. juni 2017 - 11:22 #13
Bootstrap, så behøver du ikke at bruge så mange kræfter i CSS
Avatar billede cht22 Professor
09. marts 2021 - 03:04 #14
Tilføj denne linje mellem <head> og </head>

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">

Og brug width angivet i procent og eventuelt max-width angivet i px (pixels)