Avatar billede stejuu Novice
06. juni 2017 - 07:34 Der er 6 kommentarer

Standartdasebasemapper

Jeg har tidligere ændret i standartdatabasemappen, til en mappe på ens PC og nu gerne vil jeg have det ændret til en anden mappe. Dette får jeg ikke lov til, det kan godt lade sig gøre at skrive en ny sti, men så snart jeg åbner en database igen, er det den samme sti som tidligere. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede terry Ekspert
06. juni 2017 - 09:36 #1
How are you changing the default database folder?
Avatar billede stejuu Novice
06. juni 2017 - 09:51 #2
Hej terry
Jeg går ind under:
Filer - Indstillinger - og derefter retter jeg mappen under generelt

Stejuu
Avatar billede terry Ekspert
06. juni 2017 - 10:14 #3
Are you browsing to a folder or just entering a path? The path must exist ;-)

Is the new folder on a network drive or local? If its on a network drive try on a local and see if problem is still there.

Normally there shouldn't be any problems changing default folder.

I normally just browse to a folder and then right click New to create a new access database. So default is never really needed.
Avatar billede terry Ekspert
06. juni 2017 - 10:31 #4
If you know how to browsere the registry you can see if the Default Database Directory is being changed when you alter in Access.

On my PC it ise here but may differ depending on for example which Access version you are using.

HKEY_USERS\S-1-5-21-341114203-1262887904-597494245-1001\Software\Microsoft\Office\15.0\Access\Settings
Avatar billede stejuu Novice
06. juni 2017 - 11:47 #5
Hej Terry

Jeg anvender en path til at browse mig frem til nyt bibliotek, og jeg har office 365, dvs. det er den seneste version jeg køre med. Default directory som jeg sidst tastede i databasen, bliver ændret til det jeg oprindeligt har tastet, når jeg åbner en eller anden database.
Jeg ønsker ikke længere at bestemme hvor en ny DA bliver lagt fra begyndelsen, men som sagt får jeg ikke lov at ændre det.
Har prøvet at lede efter HKEY_USERS, uden held:(
Avatar billede terry Ekspert
06. juni 2017 - 12:06 #6
I dont have 365 but I assume its similar to other versions.

After you have changed the path you can also search for

Default Database Directory

in registry. It should contain new value.