Avatar billede lioha Praktikant
06. juni 2017 - 12:08 Der er 6 kommentarer

telefon nummer der ikke eksisterer

hej, jeg er blevet ringet op af et nr. der tilsyneladende ikke eksisterer. Nummeret er 72629740, når jeg ringer tilbage er der musik og en damestemme, der siger at nummeret ikke eksisterer, men det kan da ikke passe, når min telefon ringer og nummeret står i mit display. Hvordan kan det gå til? Venlig hilsen Lis Hansen
Avatar billede wjens Guru
06. juni 2017 - 12:18 #1
Det ser ud til at være spam / sælgere.
https://www.180.dk/nummer/72629740
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juni 2017 - 12:54 #2
Ja mener at telefonnumre der begynder med 72 ofte måske altid er telefonnumre numre fra firmaer.
Så det er sikkert derfor beskeden om at nummeret ikke eksisterer kommer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juni 2017 - 14:19 #3
Jeg fik måske ikke formuleret mig helt forståeligt.
Telefonnumrene der begynder med 72 er så vidt jeg ved ikke anført nogen steder, og jeg tror det er rigtigt hvad der står i #1, nemlig at det er spam.
Der er sikkert en blokering hos firmaet der gør at man ikke kan ringe op udefra, men jeg ved det ikke med sikkerhed.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2017 - 15:10 #4
alle og enhver (svindler) kan installere en app på sin android/iphone, der viser det nummer de ønsker.

de ringer for at få dig til at tage røret, hvorved du ofte nu er på en 900 betalingsservice, og jo hurtigere du lægger på, jo billigere bliver det.

tag aldrig telefonen ved ukendt nummer.
de ringer KUN for at tjene penge på dig.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2017 - 15:11 #5
de ringer også for at finde ud af om du er hjemme, de har holdt øje med dig i ugevis, og netop da du ikke tager tlf, ved de at du er ikke hjemme.  så plyndrer de lige dit hjem og tager alle designmøbler, computere, tv, og telefoner.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juni 2017 - 15:45 #6
#5 Ja det er rigtigt! Svindlere og plattenslagere er der nok af.