Avatar billede timian Praktikant
06. juni 2017 - 18:37 Der er 5 kommentarer

kommandoprompt popper op i slumrende pc- indbrud?

kommandoprompt popper op i slumrende pc. jeg bliver så overrasket at jeg hurtig lukker pc, og ikke læser hvad der stå, anden at det sluttet på user og mit navn.
Efter at jeg har smidt gratister af min fiberforbindelse er jeg blevet udsat for forsøg på indbrud på mail, forsøg på sammenknytte forbindelser mm. så hvordan beskytter jeg mig ?? pc står ikke til fjernforbindelse, og  stå som offentlig ,da kommandoprompt dukkede op var pc tilslutte med kabel.og wifi var ikke aktiv
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2017 - 20:13 #1
en hacker har ikke brug for dit password, han har admin adgang.
jeg synes du skal forfra.

kopier dine ting, og installer maskinen forfra.

eftersom der kommer en kommand prompt, er det ikke en robot der er brudt ind, men en bruger/hacker der sidder og skriver nogle dos kommandoer..
måske er den 2 15 årige knægte der sidder og synes det er "sjovt" at lege.

jeg selv, jeg ville prøve at se alt igennem, se om jeg kan finde en "ny" eller usynlig bruger i maskinen.. men som sagt, de har nok admin adgang..
Avatar billede timian Praktikant
06. juni 2017 - 21:08 #2
jeg kan ikke finde noget, bruger nok min adgang , der stod user og mit navn . men kan man ikke lukke adgangen ? hvor -hvordan kommer de ind?
jeg har læst at man kan bruge kommando prompt til at finde wifi kode. men jeg har en scanner og der er ikke kommet andre pc ´er på min wifi
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. juni 2017 - 21:46 #3
Jeg synes, ud fra aller første indlæg, at der er ALT for mange åbne punkter her:

"kommandoprompt popper op i slumrende pc"
"smidt gratister af min fiberforbindelse"
"forsøg på indbrud på mail"
"forsøg på sammenknytte forbindelser"

Hvor lang synes du selv listen skal blive, før du går igang med en Start-Forfra?

Kopier dine data ud og geninstaller din Windows og nødvendige programmer.
Skift passwords på ALT du kender til - og brug FORSKELLIGE passwords!!!
Avatar billede timian Praktikant
06. juni 2017 - 23:33 #4
Ja det lyder jo voldsom når det bliver listet op. jeg kan dog ikke selv geninstallere så det bliver ikke min første løsning,
jeg har gendannet pc til tildigere , og deaktiveret wifi . som ikke er nødvendigt på lige den pc. og så er jeg blevet meget opmærksom på password. men jeg kunne godt bruge nogle andre løsninger f.eks i forhold til kommando prompt , som jeg heller ikke har erfaring med.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. juni 2017 - 08:29 #5
Du kan ikke stole på den "løsning", du mener at have lavet nu!!!

WiFi er irrelevant, da det formodentlig intet har med det at gøre, og opmærksomhed på passwords sikrer heller ikke at andre ikke har adgang til det, de skulle sikre.

Den eneste sikre vej ud af det her, er den jeg beskriver i #3.

Det er ikke hverken svært eller bøvlet at installere Windows, det eneste du skal huske, er at få dine data reddet ud inden du går i gang.