Avatar billede lioha Praktikant
08. juni 2017 - 16:33 Der er 3 kommentarer

sd kort

Hej. Har lige et spørgsmål ang. min mobil, der er en DORO smartphone. Der er ikke plads til at opgradere skriver den, men jeg har sat et sd micro kort i og så skulle der være plads nok, kan bare ikke finde ud af, hvordan jeg får det til at virke. Er der nogen der kan hjælpe?  På forhånd tak. hilsen Lis
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2017 - 17:20 #1
du skal flytte store ting over til sd-kortet...desværre er telefoner ikke særligt smart hvad det angår.
men du kan gøre det ved hjælp af en pc (tilslut telefonen, og kopier feks. billeder over til sd-kortet)
ellers skal du finde en app som kan gøre dette (jeg bruger ES File explorer, men jeg er lidt usikker på hvor "brugervenlig" appen er)
Avatar billede komputerdk Mester
09. juni 2017 - 09:12 #2
i indstillinger > Lagring > der bør du have et lager ekstra lager...

OBS - da android telefoner er lidt forskellige, skal du lige være sikker på at du har fat i det rigtige, da det interne lager som telefonen kom med også kan stå som SD ..

du kan under nogle apps vælge at (indstillinger > apps > ) vælge at flytte dem til eksternt / bærbart lager (SD-kortet) , men det er langt fra alle apps der kan det.. det kan også være en ide at gemme på SD kortet med billeder , video - gøres ofte i indstillinger under kameraet)  + som #1 skriver flytte musik etc. til sd kortet.

Desværre er det ikke "bare" at sætte et SD kort i , og så kører det... med Android 6.0 kom der en funktion der hed adoptable storage hvor man få SD kort og intern kort til at virke som en.. men det er typisk fjernet i indstillingerne af producenterne (da man så ikke må fjerne SD kortet ) - ved ikke lige om Doro gør det..

Nogle apps kan man i indstillinger vælge at SD kortet (fx Telmore musik, mfl) , men mange kan ikke, så bliver 8 GB (selv for mig der har 32GB) hurtigt fyldt hvis man ikke passer på..

Hvilken android version / telefon har du ?
Avatar billede lioha Praktikant
09. juni 2017 - 14:31 #3
Jeg har en DORO Liberto 820. Det er et micro SD kort jeg vil sætte ind, men kan ikke få det til at virke.