Avatar billede Bacardi1972 Novice
09. juni 2017 - 10:29 Der er 10 kommentarer

Bitcoin password brute force

Jeg købte for nogle år siden nogle bitcoins og kan se at de er blevet 6-7 gange så meget hver nu. Desværre fik jeg ikke skrevet mit password ned og efter af min PC crashede kunne jeg ikke logge ind på min wallet. Jeg har en kopi af wallet liggende på en backup disk.

Jeg kan muligvis huske noget at passworded. Er der en metode til at 'brute force' password på denne wallet?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juni 2017 - 11:02 #1
nej - det er det fine ved bitcoins - ingen adgang uden password.
Avatar billede Bacardi1972 Novice
09. juni 2017 - 17:13 #2
hmm.. Jeg er klar over at jeg skal bruge et password, det er jo det jeg skal have hjælp til at genskabe, evt. med Brute force. Hvis du ikke kan hjælpe hvorfor så svare?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juni 2017 - 18:17 #3
Hvis man kunne det, tror du så ikke, at de enkelte kasser med bitcoins var tømt nu af super-hackere? Dine tusinder kr batter jo ikke noget i forhold til den samlede værdi, og koden bag ligger på nettet, men ingen er kommet ind.
Avatar billede Bacardi1972 Novice
09. juni 2017 - 20:27 #4
Hvis du gad læse mit indlæg ville du se at jeg formentlig har en del af password. Det kan man bruge til at brute force ved automatisk at tilføje variabler.

INGEN er kommet ind er et stort ord.. Mig bekendt er det lykkedes hackere at overtage wallets flere gange når de har fået fat i dem.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juni 2017 - 20:55 #5
Hvis du danner password efter et system, så måske. Hvis du - som mig - klamper finger i tastaturet nogle gange (i notebook) og skriver det ned (papir blyant) og bruger det, så er du på Herrens mark.
Avatar billede Bacardi1972 Novice
09. juni 2017 - 22:53 #6
jeg er ret sikker på at jeg lavede nogle bestemte ord sat sammen med specialtegn og at jeg kan huske de ord.. Men den accepterer ingen af kombinationerne jeg har prøvet.
Har siddet med et excelark med muligheder hele aftenen..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. juni 2017 - 14:07 #7
Du KAN ikke brute-force adgang til en BitCoin wallet.
Egentlig en rar tanke, med værdien in mente.

Jeg tror umiddelbart du tænker på BitFinex i Honkong, men det var da vist virksomhedens egen sikkerhed, der blev kompromitteret og ikke BitCoin-systemet.
Avatar billede Bacardi1972 Novice
10. juni 2017 - 19:40 #8
Hvis man kender dele af password så kan man. Spørgsmålet er hvordan.
Jeg har haft kontakt til ham her som lever af det, men han har så travlt i øjeblikket pga. den store kursstigning at han ikke tager 'mindre' kunder ind..

https://walletrecoveryservices.com/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. juni 2017 - 20:14 #9
Joh, men nu lover de jo så heller ikke noget om "BruteForce" - kun at de kan arbejde videre ud fra et (egentlig ret kvalificeret) gæt - du skal ikke være på alt for dybt vand i forvejen, før de trækker "NSA-kan-heller-ikke" kortet...

Så det korte svar er stadig: Nej, du kan ikke BruteFore-knække et password til en BitCoin-wallet.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juni 2017 - 20:15 #10
så bare hold dig til ham - det vil nok koste dig mere end værdien i dit depot.