Avatar billede Anders F Praktikant
09. juni 2017 - 22:49 Der er 11 kommentarer

Outlook 2016: Hvordan sende indkommet mail hen i rigtig bakke automatisk?

Hej.
Jeg har Outlook 2016 (på Windows 7).
Jeg vil høre, hvordan jeg automatisk får sendt visse indkomne mail, der kommer fra en bestemt e-mailadresse, hen i en given mappe under "Indbakke"?
Man kan godt oprette regler for specielle ord i emnefeltet og som afsendernavn osv., men hvordan opretter man en regel for en mail, der fx er afsendt fra "gywk@yahoo.dk" til mig, så den automatisk lægger sig i en bestemt mappe, jeg selv opretter under "Indbakke"?
Venlig hilsen
Avatar billede Anders F Praktikant
10. juni 2017 - 00:52 #2
Tak, store-morten, men som jeg skrev, så er problemet, at jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre - når jeg går til det sted i Outlook 2016, der svarer til dit link - for at "gøre noget ved" en mail, der kommer fra 1 - én - bestemt e-mailadresse? Der står fx ikke noget bestemt i emnefeltet - der kan stå hvad-som-helst i emnefeltet. Problemet skyldes nok især, at det er en af mine egne e-mailadresser, jeg har sat til at videresende til en anden af mine e-mailadresser, der så er Indbakke i Outlook - hvis du forstår, hvad jeg mener? Under alle omstændigheder skal jeg guides hen til dér, hvor jeg kan lave en regel for én helt præcis e-mailadresse - helt uafhængigt af, hvem der er afsender eller hvad der står i emnefeltet osv.?
Avatar billede store-morten Ekspert
10. juni 2017 - 04:01 #3
Guiden regler -->
Trin 1 --> Flyt meddelelser fra en bestemt person til en mappe
Trin 2 --> Klik på: En person elle offentlig gruppe
Regeladresse --> Nederst i feltet: Fra-> tastes: gywk@yahoo.dk --> OK
Trin 2 --> Klik på: >Mappenavn>
Regler og beskeder --> Klik på: Ny
Opret nu mappe --> Navn: tastes: Mail fra gywk@yahoo.dk --> OK
Regler og beskeder --> Ok
Guiden regler --> Udfør
Regler og beskeder --> Ok
Avatar billede Anders F Praktikant
10. juni 2017 - 09:44 #4
Tak, store-morten, jeg har gjort, som du skrev, og det er sikkert det rigtige, jeg vidste ikke før, jeg kunne gå ind den vej for at lave en regel, men det virker ikke. Jeg bliver nok nødt til at ringe til Microsoft på mandag for at få dem til at guide mig igennem. Den indkomne mail lægger sig stadigvæk ikke i undermappen beregnet til den. Jeg har givet dig 'tommel op' for dit svar. Venlig hilsen Anders
Avatar billede Anders F Praktikant
12. juni 2017 - 11:40 #5
Hej.
Nå, nu fik jeg talt med Microsoft.
De siger, at det ikke er muligt at gøre det, jeg vil.
Man kan ikke automatisk få sendt mails, der er sendt fra en bestemt e-mailadresse, hen i en bestemt mappe. Det kan kun gøres via indhold i emnefelt eller afsender.
Jeg kan jo så gøre det, at jeg får indføjet en bestemt besked i emnefeltet eller i afsendernavnet, som så gør, at mails'ne alligevel vil ende i den ønskede undermappe.
Avatar billede store-morten Ekspert
12. juni 2017 - 15:43 #6
Så har jeg gjort det umulige ;-)

For at kunne lave #3 oprettede jeg en regel i Outlook, så E-mail sendt fra min privat E-mail til firma E-mail, automatisk havner i en mappe der hedder "mig"

Har lige testet igen, og det virker.
Avatar billede store-morten Ekspert
12. juni 2017 - 15:48 #7
Computerworld synes godt om #6

Kviterede med:

"Tillykke dit niveau er nu Ekspert"
Avatar billede Anders F Praktikant
12. juni 2017 - 19:08 #8
Jeg synes bare, at da jeg prøvede at gøre det, du foreslog, så havnede min email ikke i den mappe, jeg havde oprettet til formålet. I stedet blev den bare ved med at ligge i Indbakke. Mystisk, at Microsoft kunne give mig det svar. Jeg synes ellers, jeg forklarede dem rimeligt tydeligt, hvad jeg ville. Det undrede mig også, at et program som Outlook slet ikke kan klare det her, det må dog være en ret 'normal' ting at have lyst til at gøre med et mailprogram. Men jeg må indrømme, jeg ikke kan finde ud af det for nu, det virker ikke på min pc. Venlig hilsen
Avatar billede store-morten Ekspert
12. juni 2017 - 19:41 #9
Avatar billede store-morten Ekspert
12. juni 2017 - 19:52 #10
Prøv at kontrollere om: Flyt den til mappen <mappenavn> er vinget af. (Billede 4)
Avatar billede Anders F Praktikant
15. juni 2017 - 17:47 #11
Kan stadigvæk ikke få det til at virke. Jeg giver bare op nu. Jeg må få nogen, jeg kender, og som er her ved min pc, til at bøvle med det sammen med mig. Jeg synes ikke, Microsoft har gjort det nemt at lave den her slags ting i Outlook. Det virker ikke særligt brugervenligt, synes jeg.