Avatar billede RHB Juniormester
11. juni 2017 - 12:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

beregnet felt fra underformular

har en underfomular som skal beregne pris på på ekstraarbejder
denne samlet pris vil jeg gerne have vist i en hovedformular.
har lavet et tekst felt med kontrol element kilden  som lyder sådan
=Sum([tbl forbrug Underformular]![totalt]) min i min form står den bare som fejl
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2017 - 13:05 #1
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2017 - 13:06 #2
also a video with similar solution
https://www.youtube.com/watch?v=7FBOO4v-LuQ
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2017 - 13:13 #3
you could also use dsum function to calculate the sum of Total directly from the table rather than the form.
Something like this.
=Dsum("Total", "NameOfTable", "ID = Forms![FormName]![ID]")
Avatar billede RHB Juniormester
11. juni 2017 - 15:09 #4
har fået det beregnet felt på min underform til at virke, men når jeg skal have hentet den over på min hoved form går det galt...
skriver detter her i mit teksfelt
=[tbl forbrug Underformular].[Form]![subtotalt] men forbare denne melding  i min boks
#Navn?
Avatar billede RHB Juniormester
11. juni 2017 - 15:41 #5
= [tbl forbrug Underformular].Formular![subtotalt] så virker den
Avatar billede RHB Juniormester
11. juni 2017 - 15:41 #6
tak for hjælpen Terry ;)
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2017 - 15:51 #7
selv tak ;-)
Good you got it to work