Avatar billede JAG Praktikant
13. juni 2017 - 14:46 Der er 3 kommentarer

Impoter af data til excel

Efter en opdatering af Excel, kan vi ikke længere importere data til et Excelark uden at Excel opretter data som en tabel.

Det betyder også at vi ikke kan arbejde med data, der kan f.eks. ikke laves en sum af tal i en kolonne, eller indhentes tal til en pivot tabel, hvor sum af en række data ønskes.

Hvordan får vi konverteret data til alm. tal.
Avatar billede Mads32 Ekspert
13. juni 2017 - 18:00 #1
Hej JAG

Læg et eksempel på en importeret fil ud på Dropbox, så vil jeg se om jeg kan finde en løsning..
Avatar billede JAG Praktikant
19. juni 2017 - 12:42 #2
Hej Mads32

Er det muligt at sende et eksempel, f.eks. via mail. Jeg har ikke adgang til Dropbox.
Avatar billede Mads32 Ekspert
19. juni 2017 - 13:33 #3
Hej JAG
Hvis jeg lægger noget ud på Dropbox, skal du have installeret Dropbxs, som er et gratis program.

Når du har installeret Dropbox; gemmer du din fil i Dropbox.

Når du laver et indlæg på denne side, lokker du ind på Dropbox, Højreklikker på filen du vil give afgang til, venstreklikker på  Kopier Dropbox link.
Vender tilbage til denne side og indsætter linket.
Derefter vil jeg og andre som følger dine indlæg kunne downloade filen.