Avatar billede hanloven Mester
13. juni 2017 - 18:01 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Gmail som standard mail program

Hvis man bruger en "lokal" mail klient, som Outlook express eller windows Live mail, vil man kunne højreklikke på en fil og vælge "send til postmodtager". Her vil standard mail programmet starte op og filen vil automatisk være vedhæftet..

Er der en måde at opnå samme funktion når man bruger Gmail? Jeg har fået mail links til at åbne Gmail i browseren, men det andet kan jeg ikke helt få til at fungere.

Mvh Kent.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. juni 2017 - 22:25 #1
Du kan ikke gøre et link til en webside til den "standard-applikation", der skal benyttes når du vil maile - så skal du i stedet tilgå din Gmail via Windows Mail, Outlook eller lignende.
Avatar billede posten Ekspert
14. juni 2017 - 07:09 #2
vil ikke anbefale windows (live)mail da den er på vej ud jeg har problemer med min og dansk kabel tv som styre mine mail anbefaler jeg bruger : https://mozilla-thunderbird.da.softonic.com/download så vil kun sige held og lykke hvad du så end vælger har for min far lavet så hans G-mail kører på samme prencip eller spørg på google
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2017 - 08:11 #3
i Google Chrome er en meget praktisk udvidelse
Mailto: for Gmail(TM) 2.6
Makes mailto: links open a Gmail(TM) compose window. Nothing more, nothing less.
https://chrome.google.com/webstore/detail/mailto-for-gmail/dgkkmcknielgdhebimdnfahpipajcpjn
men ellers, så thunderbird - og hent også mozbackup http://mozbackup.jasnapaka.com/ så du kan lave backup af alt i thunderbird og derved også let flytte opsætningen til en ny maskine.
Avatar billede hanloven Mester
16. juni 2017 - 18:17 #4
Tak for jeres indspark. Jeg havde lidt på fornemmelsen af det kun ville kunne lade sig gøre med en lokal mail klient.. MailTo delen har jeg fået til at fungere. Det var bare lige det sidste jeg manglede :-)

Igen, tak for hjælpen og god weekend.