Avatar billede IsTilFest Praktikant
15. juni 2017 - 13:13 Der er 7 kommentarer

Jeg kunne godt bruge forslag til forbedringer på min hjemmeside

Jeg har nu haft denne: https://istilfest.dk/ siden 2014, jeg har løbende arbejdet på at forbedre den. Jeg er dog lidt gået i stå her for tiden og kunne godt bruge nogle råd til hvordan den kan forbedres. Tror måske jeg har set mig blind på den.

Jeg kunne også godt høre lidt omkring hastigheds optimering af siden, da jeg synes det er meget sløv.

Til info er den lavet i wordpress med en del custom kode.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. juni 2017 - 14:54 #1
Jeg er ikke sikker på om dit brug af smily'en er helt i orden; jeg kunne forestille mig at den er mønsterbeskyttet.

Ellers fungerer siden da ok, udvalget taget i betragtning.
Avatar billede PureStyle Praktikant
15. juni 2017 - 15:57 #2
Alt i alt en pæn side. Men jeg synes der er nogle problemer med stavning og kommasætning. Desuden virker teksterne lidt amatøragtige. Måske skulle du få en tekstforfatter til at kigge på din side.

Under fanebladet "Om is til Fest" står der ikke noget om, hvem der står bag firmaet. Hvor mange ansatte er der, præsentation af ansatte med navn og billede o.s.v. Som forbruger, vil man vide, hvem man handler med.

Hvad er grunden til, at du konstant linker til din webside, som man jo i forvejen er inden på?

Men ideen er god, og behovet er der - så held og lykke med projektet.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2017 - 08:15 #3
Efter min mening er der altid noget der kan optimeres når vi snakker hastighed, jeg plejer at benytte pagespeed insights fra google for at teste, din side klare sig okay, men der er optimeringen der helt klart kan laves, specielt mobil halter lidt
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=https%3A%2F%2Fistilfest.dk%2F&tab=desktop

Nu til siden i sig selv :)

Siden er fin at overskue og ikke overfyldt alt for meget, rimelig nemt at gennemskue hvad der sælges og hvad det drejer sig om. Jeg har dog nogen ting jeg ville gøre noget ved.

Jeg synes siden er en smule rodet i sit udtryk, med det mener jeg at siden ikke udstråler en ensartet design linje, men skifter mellem illustrationer, billeder, overlægs bokse.

Det store baggrundsbillede er meget grynet på min skærm, sider på en macbook med retina skærm, det ser ikke ud til at være optimeret til det. Samtidig giver det mig ikke meget indblik i at det er Is i sælger, den der store smiley hvad skal den symboliserer, det har vel noget med smiley ordningen at gøre, men synes måske ikke den passer ind.

Jeg ville fjerne den tredje bestil boks efter top feltet, det bliver ligesom for meget.

Fin statistik, men ville finde nogen ikoner der slægtede garanti mærkerne mere på for at få noget der ser ens ud.

Overlægningsboksen se filmen, altså hvid baggrund fungerer ikke, der ville jeg lave baggrundsbilledet mørkere og bare have en hvid afspillingsknap og tekst.
Det samme længere nede med blog indlæg, det er lidt synd at linke til et blogindlæg der er næsten en måned gammel, hvis man har en blog skal der efter min mening ske lidt mere.

Kurven øverst til højre, der ville jeg lave baggrunden med css og ikke loade et billede som baggrund, man kan se det er hakket, det er okay nemt at lave formen via css, f.eks. https://codepen.io/kellishaver/pen/pLwse

På bestillingssiden, kan man ikke gøre noget andet end at skrive med rød tekst hvis det ikke kan bestilles, det gør bare at boksene ikke har samme størrelse og rykker designet.

På reference siden skal du overveje om du vil sende SEO værdi videre til de firmaer du repræsenterer, hvis de linker tilbage til dig er det jo en fin løsning.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
21. juni 2017 - 07:29 #4
Hej

Udover de ovenstående, indlysende kommentarer ;-)

Har dine sider nogle helt basale SEO mangler:

A - Din hastighed, som du selv nævner, der er nogle "lavthængende" frugter, der hurtigt kan forandre den.
B - Du har 3 interne brækkede links der bør rettes, sandsynligvis har du overset dem?
istilfest.dk/om-istilfest/
istilfest.dk/butik/toeris-10kg/
istilfest.dk/butik/25kg-isterninger-roskilde-festivals/
C - Derudover 211 sider der bliver skippet af søgemaskinerne, grundet header redirects
Avatar billede IsTilFest Praktikant
21. juni 2017 - 11:55 #5
Hej Michael.
Hastighed
De 3 sider du har listet virker fint her? Kan ikke se hvorfor du skulle havde fået fejl. Vi har et samarbejde med et SEO Bureau, og ligger på nuværende tidspunkt nummer et på alle vores ønskede søgeord, så et andet bureau har ingen interesse. Alle vores 301-Redirect er opsat bevidst og i samarbejde med vores SEO bureau.

Så det må blive et ellers tak her fra :-)
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
21. juni 2017 - 14:26 #6
Hej - Jeg skulle nok have uddybet de brækkede links lidt mere ...

På din side /om-istilfest/ har du under afsnittet "Vi vil kun have tilfredse kunder", der er linket i første linie https://istilfest.dk/om-istilfest/"https://www.istilfest.dk".

Det samme er tilfældet med de 2 andre jeg nævner! - Jeg kan her ikke sende screendumps - men de brækkede links er der ;-)

Så skal vi ikke blot blive enige om, at du har 3 brækkede links
Avatar billede Mohammad Praktikant
07. juli 2017 - 20:55 #7
Må jeg anbefale dig at læse https://www.klikko.dk/seo :)