Avatar billede Christopherhylle Praktikant
20. juni 2017 - 13:09 Der er 8 kommentarer

Kan man spore sin e-mail adresse udbyder

Hej jeg har problemer med en e-mail adresse jeg har lavet, men kan ikke huske hvilket domæne jeg lavede den på. Min emailadresse er fronteks@hyldgaard.dk
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. juni 2017 - 13:19 #1
Så er domænet umiddelbart hyldgaard.dk :-)
Avatar billede Slater Ekspert
20. juni 2017 - 13:20 #2
MX recorden peger på freebsdcluster.org
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. juni 2017 - 13:21 #3
Din DNS record ser ud til at ligge hos freebsdcluster.dk: https://www.whois.com/whois/hyldgaard.dk
Avatar billede wjens Guru
20. juni 2017 - 13:22 #4
I følge DK-Hostemaster bliver hyldgaard.dk styret af freebsdcluster.dk
Avatar billede Slater Ekspert
20. juni 2017 - 13:23 #5
... men nu spørger han om e-mail, så det relevante er MX.
Avatar billede Christopherhylle Praktikant
20. juni 2017 - 13:51 #6
Jeg lavede emailen på en hjemmeside, hvor man selv kunne bestemme hvad der skulle stå efter @. Så den hjemmeside i siger passer ikke med der hvor jeg lavede min mail adresse. Ville bare vide om man kunne spore selve email adressen "fronteks@hyldgaard.dk" til den hjemmeside, hvor jeg lavede selve mailadressen?
Avatar billede Slater Ekspert
20. juni 2017 - 13:56 #7
Nej, det kan du ikke. Du kan kun spore hvor den nu er sat til at modtage mails, og det er freebsdcluster.org
Hvor du har oprettet den sætter desværre ingen direkte spor i andet end din egen browserhistorik.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. juni 2017 - 14:10 #8
Hvis du kører med en mailklient, eks. outlook eller Thunderbird, burde du kunne se i opsætningen, hvor serverne peger hen, og dermed hvilke mail-gateway du benytter.

Og ellers skal man bruge en mail fra adressen - så vil man nok kunne lure i headeren, hvilke servere den passerer.