Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
22. juni 2017 - 11:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken kode starter min hjemmeside med at køre??

Jeg har fået andre til at lave min hjemmeside, men de er ikke tilgængelige, og jeg har lidt travlt. Jeg skal læse noget kode, men ved ikke hvordan. Kan nogen hjælpe? Hjemmesiden er lavet i Wordpress.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2017 - 11:39 #1
den starter jo med at køre index.php

opera browser har en debugger i developer tools menuen, så kan den vise hvor i koden du er tilhver en tid, mens du sidder og bruger en webside.

prøv at se dette billede:
http://i.imgur.com/QceNhNS.png
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
22. juni 2017 - 11:53 #2
Jeg er heeeeeelt down to Earth en 80'er-programmør, som lystigt har undgået hjemmesideprogrammering. Jeg går ind i Wordpress, og hvilke knapper skal jeg så trykke på for at komme ind og redigere koden?
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2017 - 12:05 #3
vil du kode, så skal du bruge en velegnet editor.
dreamweaver, coffecup, visual studio osv.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2017 - 12:07 #4
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
22. juni 2017 - 12:26 #5
Længere ned i niveau.. hvilke knapper trykker jeg på hvor? Jeg er heeelt på Herrens mark. Noget i retning af: "Gå ind i Wordpress admin, tryk her og tryk dér.."
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
22. juni 2017 - 12:42 #6
Okay, jeg fandt det, og det er rent volapyk, men det er en anden sag. Tak for hjælpen.
Avatar billede stjo83 Novice
25. juni 2017 - 09:12 #7
Alt efter hvad du skal lave !? Så er det meget begrænset hvad du kan lave i backend-delen... Det er jo nærmest kun css (helst via childthemes) og plugins.

Du er jo nød til at have adgang til webhotellet med FTP, og så hente hele project-mappen ned, så du kan redigere i kildekoden!

Giv mig et kald på tlf.: 50134033 hvis det er noget jeg skal hjælpe dig med!?

Mvh Stefan
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
25. juni 2017 - 13:25 #8
Jeg skal rydde op, så TablePress virker. F.eks. skal header og 1 eller 2 kolonner fryses ved scroll. Jeg vil gerne fortsætte over e-mail jk@staticdata.com, anybody? Beskrivelse ligger her: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1017896. Skriv for en kravspec.