Avatar billede Jaime Praktikant
23. juni 2017 - 09:36 Der er 7 kommentarer

Pludslig manglende Wifi

Hej eksperter.
Jeg kan pludselig ikke finde min Wifi forbindelse derhjemme (nu usynlig fra min pc). Har ingen problemer med at finde andre forbindelser og koble på dem. Min egen Wifi forbindelse kan fortsat bruges af andre pc'er, iPads og iPhones m.m.
Hvad pokker gør man?
Mvh. Jaime
Avatar billede INK Ekspert
23. juni 2017 - 09:47 #1
Du har formodentlig genstartet både routeren og din pc?
Derefter kan du nulstille wifi forbindelse evt. Slette den. Ved genstart dukker den så op igen. Der findes mange andre tiltag, som du kan læse om under netværk og wifi.
Avatar billede Jaime Praktikant
23. juni 2017 - 10:00 #2
Både pc og router er genstartet.
Jeg skal lige være sikker på, at jeg forstår dit forslag korrekt.
Når nu alle andre enheder godt kan se routeren, og det kun er min pc, der pludselig ikke længere kan se routeren, giver det så mening at nulstille routeren? Eller mener du en nulstilling af noget i min pc? OBS! Min pc kan sagtens se og kobles på andre routere.
Avatar billede INK Ekspert
23. juni 2017 - 10:16 #3
Nej, du skal ikke nulstille routeren.

Prøv dette

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1014604?k=8243303
Avatar billede Jaime Praktikant
23. juni 2017 - 10:28 #4
Efter "renew" får jeg følgende svar:
No operation can be performed on Ethernet while it has its media disconnected.
No operation can be performed on LAN-forbindelse* 4 while it has its media disconnected.
No operation can be performed on Wi-Fi while it has its media disconnected.
No operation can be performed on Bluetooth-netværksforbindelse while it has its media disconnected.

Har ingen anelse om det er godt eller dårligt, men jeg kan fortsat ikke se det ønskede netværk, så helt godt er det vel ikke....

Andre forslag?
Avatar billede INK Ekspert
23. juni 2017 - 12:11 #5
Er det korrekt forstået, at din pc kan forbinde trådløst til andre routere?
Har du forsøgt kablet forbindelse til PCen?
Avatar billede Jaime Praktikant
23. juni 2017 - 12:20 #6
Det er korrekt forstået, at jeg trådløst kan koble til andre routere. Jeg skriver fra den pc med forbindelsesproblemer, gennem en anden router...
Jeg har ikke prøvet med en kablet forbindelse til routeren. Skal først finde sådan et kabel.
Hvad foreslår du, at jeg skal gøre, når jeg får koblet router og pc sammen med et kabel?
Avatar billede INK Ekspert
23. juni 2017 - 14:59 #7
Det var kun som led i evt. fejlfinding. Formoder der ikke er godkendelse på MAC adresseniveau? eller din pc er blacklistet på den router?
Men ellers melder jeg pas.