Avatar billede Blød trafikant Ekspert
26. juni 2017 - 11:10 Der er 2 kommentarer

Chromecast-ikon mangler i TIDAL app'en på min Samsung Galaxy J1 mobil

Hej! Har et problem der virkelig plager mig.

Jeg bruger mit tv som mellemled mellem mit musikanlæg og min mobil.
Det har virket perfekt til mit behov i flere år, og nu har jeg fået TIDAL premium.

MEN... Jeg kan ikke få TIDAL app'en på min Samsung Galaxy J1 mobil med Android 4.4.4. (Kitkat) til at kommunikere med min Chromecast (generation 1) via TIDAL. Cast-ikonet vises ikke på "Now playing" skærmen som det bør, så jeg kan ikke caste til mit tv. I alle andre apps med Chromecast-support (Netflix, Youtube, Spotify etc.) er der ingen problemer med at caste.

Jeg har prøvet følgende for at få det til at virke:

-Installere TIDAL version 1.14.0 (Den første med Chromecast-support)
-Nulstille Chromecasten.
-Genstarte min router (Technicolor TG788vn v2)
-Opdatere alt software til de nyeste versioner, inkl. opdateringer fra Samsung.
-Installere TIDAL på en anden mobil. Igen intet Chromecast-ikon i app'en.

Er blank for ideer.
Måske understøtter TIDAL ikke Chromecast generation 1, men har ikke lige mulighed for at teste dette.

Nogen forslag?

Hilsen Blød trafikant
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2017 - 14:54 #1
opdatere software = noget virker ikke
jeg tror Tidal er ligeglad med din cromecast
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
26. juni 2017 - 16:08 #2
@sidwave: Ja. Desværre, mest for mig selv, er jeg typen der ikke giver op. Jeg har dog fundet en midlertidig løsning, der kan caste musikken fra TIDAL til Chromecast. Den løsning hedder Bubbleupnp og virker ved, at app'en forbinder til TIDAL gennem en cloudløsning. Men det ville være lettere, hvis man kunne caste direkte fra TIDAL app'en.

Alle er velkomne med ideer. Vær ikke bange for at bruge tekniske forklaringer. Jeg har rodet med programmering og pc'ere i 31 år, og er rimelig god til android miljøet.