Avatar billede Jemol Praktikant
27. juni 2017 - 09:16 Der er 7 kommentarer

Laptop med på efterskole

Hej med Jer

Jeg skal starte på efterskole efter sommerferien på https://www.halstedhus.dk

De gamle vil sponsorere en laptop som jeg kan have med på efterskole. Hvad vil I anbefale?. Det skal siges, at den maksimalt må koste 7000,
Jeg skal kunne lave opgaver på den, og derudover gør det selvf ikke noget at der kan spilles og streames på den?
Avatar billede finb Ekspert
27. juni 2017 - 09:36 #1
Brug skolens udstyr og få en laptop EFTER opholdet,
ellers har du et vrag efter opholdet.
Avatar billede Nizlor Praktikant
27. juni 2017 - 10:15 #2
Det kommer selvfølgelig helt an på hvilke spil du vil spille. For 7000 kroner, vil du sagtens kunne spille eksempelvis lol og CS:GO, på fine settings. Det er kun de helt tunge spil, som du måske vil få lidt problemer med at trække.

Ellers kunne du evt. selv smide lidt penge oveni? Hvis du streamer, går jeg ud fra at du spiller forholdsvist seriøst. Hvis ikke, så er 7000 kroner rigtig fint :-)

Mvh Mark
http://nxtgen.dk/
Avatar billede eurositi Ekspert
27. juni 2017 - 11:47 #3
Spil er et vidt begreb, men til 7.000 kroner, gætter jeg på, at du ikke har planer om at spille de helt tunge spil?
Her er nogle muligheder: http://bit.ly/2tR4xJq
Avatar billede Jemol Praktikant
27. juni 2017 - 13:32 #4
Tak for svar. Ja det er primært CS jeg gerne vil spille. Og så eller se film/høre musik.
Er det Lenovo jeg skal kigge efter?
Avatar billede Nizlor Praktikant
27. juni 2017 - 14:52 #5
Jeg vil ikke gå ind i en diskussion valg af mærker osv. Bare den har nogenlunde gaming specs er du godt kørende, hvis det drejer sig om CS:GO.

Hvad du skal vælge kommer selvfølgelig også lidt an på hvor "nørdet" laptopen må se ud :-)
Avatar billede eurositi Ekspert
27. juni 2017 - 15:03 #6
I linket ovenfor søgte jeg bare på bærbare, som matchede prisloftet og indeholdt et grafikkort med styrke til at trække de fleste spil. Det er ingen racerbil, men den kan formentlig trække stort set alt. Det vil en normal "kontor-PC" ikke kunne. Grafikkortet gør hele forskellen. Hvis spil og grafikredigering er totalt ligegyldigt, kan du nøjes med en bærbar til 4-5.000, men ellers er de ekstra penge givet fornuftigt ud.

Jeg ville måske lige søge på anmeldelser af de enkelte modeller på f.eks. www.notebookreview.com/ eller Notebookcheck eller lignende sites. Det giver nyttig viden om f.eks. skærmens kvalitet (for mørk, for bleg osv.).
Avatar billede finb Ekspert
27. juni 2017 - 21:07 #7
Får du mon også tid til at være sammen med de andre elever ?
Det er derfor, du skal på efterskole,
ikke for at spille eller være på sociale medier.
Få noget medmenneskeligt ud af dit ophold
og spild ikke livet i en skærm.