Avatar billede hitengel Praktikant
28. juni 2017 - 12:54 Der er 2 kommentarer

Ny bærbar med specifikke krav

Hej eksperter,

Her er endnu et spørgsmål om ny bærbar, men jeg har blot et par specifikke ønsker til den, hvilket jeg håber, I har et bud på.
Jeg er blevet lidt træt af en stor stationær, og har derfor set på forskellige slags i gamer-genren, men synes, at de både er for grimme ift. design (jeg vil meget gerne undgå alle de røde farver og markerede wasd-taster) og de fleste lader til at larme for meget selv under lav belastning.

Mit behov er til spil på rimeligt niveau (ikke de allernyeste spil - det mest avancerede er vist sådan noget som Killing Floor 2 og Dying Light, som jeg gerne vil kunne spille med ordentlig ydelse), en del krævende tekstbehandling (store mængder redigering i LaTeX og en smule billedbehandling) og ellers normal brug.

Jeg er meget opmærksom på støj under netop normal brug, hvor jeg gerne vil have den så stille som muligt. Under større belastning gør det selvfølgelig ikke noget, at den støjer lidt. Derudover er et anonymt design faktisk også noget, jeg vil foretrække samt en skærm, der ikke er al for elendig. Jeg er helt med på, at en stationær er langt det bedste til prisen, men jeg har brug for mobilitet og mere plads.
Mit budget er omkring de 10.000 kr., og jeg har kigget på en fra MM-Vision: https://www.mm-vision.dk/visiongaming/Vision-G-Series-G7560-Gaming-baerbar
Her er jeg dog lidt i tvivl om byggekvalitet og støjniveau under normal brug. Har I nogle erfaringer med det? Eller måske nogle bedre forslag? Jeg tænker at bestille en ekstra 2TB disk dertil.
Jeg har ca. tre år gammel stationær med rimeligt gode specifikationer, som jeg håber at kunne sælge, evt. på Blå Avis for et par tusinde. Er det helt håbløst?
På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede eurositi Ekspert
28. juni 2017 - 18:24 #1
Denne her har en betydelig kraftigere GPU:
http://www.edbpriser.dk/baerbar-laptop/asus-fx502vm-fy276t-id-17157736.aspx

Det ligner et godt tilbud, men jeg har ikke tjekket anmeldelser af modellen.
Avatar billede hitengel Praktikant
28. juni 2017 - 20:17 #2
Ja, den ser fin ud. Der er vist noget med en del støj, ikke? Er der mon andre bud?