Avatar billede mohnsen Praktikant
28. juni 2017 - 23:44 Der er 6 kommentarer

forbind c5 2012 til min sql database i skyen

Hej Alle
Jeg har netop lagt min C5 database op på en MS SQL database i skyen.

Jeg kan sagtens forbinde til den ved hjælp ad sql studio, og ODBC.
Men jeg kan ikke forbinde med C5.

Da databasen lå på en lokal computer, så kunne jeg bruge Windows Authentication, men det kan jeg vel ikke længere, så jeg skal vel fortælle C5 at den skal bruge SQL server Authentication.
Men hvordan gør jeg dette?
Og er der andre ting der skal tages højde for?

Hjælp hjælp
Hilsen Claus
29. juni 2017 - 08:23 #1
Hej Claus.

Der skal gøres lidt forskelligt (oprettes brugere, evt ret i C5.ini m.m.). Men lidt svært at beskrive hele vejen rundt :-)

Jeg har en kollega som er C5 supporter som nok vil kunne hjælpe med dette. Du kan skrive et tlf nummer til mig, så kan vi ringe dig op eller også er du velkommen til at ringe ind til vores support (ERPsupporten) på 70707066.

Mvh Mette
Avatar billede mohnsen Praktikant
29. juni 2017 - 08:53 #2
Hej Mette

Databasen kom med et brugernavn og password, og jeg kan logge mig på gennem sql studio ved at vælge server Authentication, i stedet for Windows Authentication.

Og jeg har også researched lidt og tænker at det skal gøres ved at tilføje brugernavn og password til c5.ini filen, men jeg har ikke kunne få det til at virke. Måske fordi jeg skriver det forkert, eller også fordi at man også skal gøre noget andet derudover.

Alternativt har jeg tænkt om jeg kan omdøbe min Windows bruger til at have samme brugernavn og password, som det på serveren - vil det give mig adgang via Windows Authentication?

Tak for dit tilbud om at ringe mig op - det vil jeg sikkert benytte mig af når jeg har adgang til C5 systemet igen - Men er det et gratis kald?

Hilsen Claus
29. juni 2017 - 10:04 #3
Hej igen.

Der kan være noget opsætning på SQL'en - noget tilknytning eller lignende som mangler.

Et opkald/support af denne karakter vil være noget vi skal have betaling for, så desværre ikke gratis opklad. Hvis det havde været så "simpel" at sige det er lige det og det, så havde jeg kunne skrive det her, men det vil kræve at en supporter lige skal på og tjekke i SQL'en m.m.

/Mette
Avatar billede mohnsen Praktikant
29. juni 2017 - 10:27 #4
Hej Mette
Ved I de facto om det er muligt? det er en MS sql server hos unoeuro.com

Bare inden jeg ringer at jeg ved om det kan lade sig gøre.
05. juli 2017 - 15:45 #5
Der må jeg lige være svar skyldig, jeg kan ikke love dig noget.
Avatar billede janborup Praktikant
31. juli 2017 - 20:40 #6
Hej Claus

Nu ved jeg ikke om du har fået det til at virke, men jeg har lige lavet et par forsøg på både MS Azure og Amazon med at lave en C5 SQL database koblet op fra en lokal C5 klient, og der skal virkeligt være en god stabil internet forbindelse for at det performer rigtig godt, selve en 50/50mbit performer ikke specielt godt, så min anbefaling vil være at have en Could VPS Windows server hvor begge dele ligger på.
God fornøjelse.

/Jan