Avatar billede doktoren001 Juniormester
29. juni 2017 - 09:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning "glemmer" tekst

Hej,

Jeg har et problem med et excel ark, brevfletning og word :-) Jeg er meget i tvivl om hvor problemet ligger.

jeg har et excel ark med informationer jeg skal brevflette. De celler der skaber problemer har meget tekst, og har også linjeskift (Alt-Enter).

Når jeg fletter det til et dokument kommer kun en del af teksten med. Det virker ulogisk hvor i teksten den stopper. Det kan f.eks være midt i et ord.
jeg synes jeg har prøvet at ændre formattering i celler og en masse andet, men lige lidt hjælper det.

Hvad er der mon galt?
Avatar billede finb Ekspert
29. juni 2017 - 09:21 #1
Stopper teksten altid efter lige mange tegn,
altså kommer der fx altid kun X stk. tegn med ?
Avatar billede laskh Juniormester
29. juni 2017 - 10:25 #2
Maks 255 tegn i en celle. Indeholder den mere, er du nødt til at klippe teksten og fordele den på flere celler. Du kan med fordel bruge formlen:

=LÆNGDE(celleref.)

...den tæller antal tegn i cellen så du kan orientere dig om hvor meget du skal klippe af og fordele.

Derudover bør du som tommelfingerregl undgå linjeskift i Excel teksten :-(

Prøv at se om det virker.
Avatar billede doktoren001 Juniormester
29. juni 2017 - 11:13 #3
I har begge ret i at det simpelthen er fordi jeg ikke var klar over denne begrænsning med 255 tegn i hver celle. Tak.