Avatar billede Louise Juniormester
29. juni 2017 - 15:15 Der er 4 kommentarer

Sidehoved og sidefod

Hej jeg skriver fordi jeg virkelig har brug for hjælp til sidehovederne, og sidefødderne i mit dokument.
Jeg vil hører om det er muligt at fjerne dem helt så teksten kan komme højere op på siden? altså så der slet ikke er et sidehovede eller en sidefod på siderne?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. juni 2017 - 15:29 #1
Du skal nok starte med at skrive, hvilket program du benytter...

Hvis det er Word, kan du sagtens slette sidehoved/fod - blot dobbeltklik på noget af teksten, så bliver det aktivt, og du kan slette det.

Men det ligger jo i princippet bag hovedteksten, så der er ikke noget til vejen for at selve hovedteksten kan gå ind over... - det er et spørgsmål om din top og bund-margen.

...Om end det jo ser fjollet ud med tekst hen over sidehoved/fod, så det kan ske det bliver pænest at slette... det vurderer du bedst selv :-)
Avatar billede eyvind Seniormester
29. juni 2017 - 17:19 #2
I vis udskrift kan du styre margenen.
I vis sidehoved og sidefod kan du "slette" sidehoved og sidefod.
Avatar billede Nina Forsker
30. juni 2017 - 13:51 #3
Hej,

Hvis du bruger Word 2016 så kan du gå under Layout - Margener - Smal

Mvh. Nina
Avatar billede Lynnerup Juniormester
26. september 2017 - 19:35 #4
Du kan ændre på marginen i word, under layout.
Hvis du ikke kun vil have en smal margin, så kan du også vælge brugerdefinerede marginer. Inde i indstillingerne her kan du fjerne marginerne helt.
Håber jeg var en hjælp.

Lynnerup.