Avatar billede Mathilde Pedersen Praktikant
29. juni 2017 - 20:26 Der er 1 kommentar

Hjææælp

Hej, jeg har en chromebook, der er en lille knap som lyser rød, den vil ik starte starte. skærmen er bare sort, den har været til opladning i nogle timmer men der sker Inter håber du vil hjælpe
Avatar billede eyvind Seniormester
30. juni 2017 - 14:11 #1
Jeg kender ikke Chromebook, Men nogle bærbare computere kan hjælpes i gang sådan her:

Find en tast i toppen af tastaturet med en tegning som ligner en skærm.
Hold FN tasten nede men du klikker på tasten med skærmen.
For hvert klik skal du vente et lille øjeblik.
Der er 4 mulige stillinger:
1 slukket skærm
2 tændt skærm
3 tændt skærm + ekstra skærm
4 kun ekstra skærm

Eller forsøg dette:
Sluk computeren og tag strømstikket ud.
Tag det store batteri ud.
Tryk startknappen ned og hold den nede 1-2 min.
Sæt så strømstikket i og tænd computeren.
Hvis den starter, så genstart.
Kan den nu køre så luk ned og tag strømstikket ud.
Sæt batteriet ind igen.
Sæt strømstikket i og tænd computeren.

Hvis du kan se nogle lamper være tændt / blinke lidt når du tænder, så lad den få lov til at arbejde en ½ times tid - evt. med genstart et par gange med tasterne
Ctrl+Alt+del (på een gang et øjeblik)