Avatar billede __Allan__ Seniormester
30. juni 2017 - 13:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"Masse-oprettelse" af brugere på flere tablets

Hej

Jeg har fået til opgave at sætte 8 tablets op til 12 medarbjedere.
Tablets'ene skal kunne følgende:

Logge ind på et share-point, for at hente dokumenter i pdf-format.
Sende og modtage mails, med info når dokumenterne opdateres.
Medarbejderne skal kunne logge ind på samtlige tablets, hvis de afløser hinanden, så derfor tænker jeg at oprette alle brugere på alle tablets.

Til hver medarbejder, har jeg oprettet en gmail-konto, som er knyttet til sharepointet.
Tablet'en er en Samsung SM-T585 (hvis det har noget at sige)

Den første bruger har jeg oprettet og det fungerer alt sammen fint, men jeg kan mærke at det kommer til at tage lang tid...
Da der er en sammenknytning mellem sharepoint og email-adresse, samt et krav til at medarbejderne skal kunne kvittere pr. mail, når nye dokumenter er læst og forstået, er det nødvendigt at oprette hver enkel medarbejder som individuel bruger af tablet'en, og ikke som jeg havde tiltængt med 1 bruger pr. tablet og 12 forskellige mail-konti.

OG SÅ til min spørgsmål ;-)

Er det muligt at springe over hvor gærdet er lavest her?
- Kan man kopiere bruger-konti fra én tablet til en anden?
- Kan man danne en form for skabelon for oprettelsen af ny bruger ?
- Kan man oprette en liste over brugere, passwords mm. på en pc og pushe disse indstillinger over på tablets'ene ?
- Eller kan man på en let måde fjernstyre tablet, så indtastningen i det mindste bliver nemmere ?

Håber i forstår hvad jeg mener, og evt. har et tip eller to i ærmet, som jeg vil kunne have gavn af.
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. juni 2017 - 15:38 #1
Jeg ville i dit sted starte med at lave et stk. tablet færdig.
Derefter tage en total sikkerhedskopi at den færdige tablet.
Så vil jeg køre sikkerhedskopien retur på samtlige tablets, der endnu ikke er færdige.

Hvis det af en eller anden grund ikke kan lade sig gøre på denne måde, så ville jeg forsøge mig med at danne et image af den færdige tablet, og så lægge dette image på den andre tablets.

Du skal selvfølgelig ind på den enkelte tablet bagefter for at ændre eks. enhedens ID og netværksoplysninger.
/ptj_11
Avatar billede __Allan__ Seniormester
02. juli 2017 - 21:00 #2
Arh ja det var da nok en smart løsning.
Har ikke tænkt på at man kunne kopiere indholdet over på en anden tablet.
Det vil jeg ind og kigge nærmere på...

Tak for dit svar.
Avatar billede __Allan__ Seniormester
03. juli 2017 - 14:21 #3
Øv... Da jeg havde oprettet de første 8 brugere, kunne der ikke tilføjes flere.
Jeg oprettede så en Samsung Account, for at kunne kopiere fra en tablet til en anden... Men den tager så lige netop ikke brugekonti med.

Er der nogen der har andre idéer / løsninger ?

Eller må jeg bare igang med at taste det hele manuelt ind ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. juli 2017 - 00:23 #4
1. Du skriver, at der kun kan oprettes 8 brugere. Så kan du jo ikke gennemføre dit projekt, da der skal være 12 forskellige brugere.
2. Hvordan har du foretaget kopieringen? Jeg tænker på, at der kan være forskel på en kopiering og det at lave et image.
/ptj_11
Avatar billede __Allan__ Seniormester
06. juli 2017 - 14:29 #5
1. Vi opretter de brugere der oftest bruger de respektive tablets... Det er lidt øv, men så kan jeg slippe med 4-5 brugere pr tablet...

2. Jeg kopierer ikke noget, da det ikke omfattede bruger på systemet, men kun apps og indstillinger for brugeren. Jeg havde brug for at kunne oprette alt på én tablet, og så duplikere til de andre tablets, men så skulle jeg oprette Samsung account mm. Og fik hverken indstillinger eller opsætning af fx startskærm...

Så jeg er igang på den langsommelige måde,  med manuel oprettelser... 😕
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. juli 2017 - 14:35 #6
OK. God arbejdslyst.
/ptj_11