Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. juni 2017 - 14:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lave forsiden af "Spørge Jørgen" om til "Spørge Jørn"

Den kendte forside til bogen "Spørge Jørgen" af Storm. P ...

Kan den laves med Photoshop - eller andet til
"Spørge Jørn" ?

Jeg har IKKE selv Photoshop.

men jeg kunne godt bruge en plakat, eller et billede til FB - Ikon ?

Af "Spørge Jørn".

Da jeg, dels hedder Jørn - Og, dels spørger meget.

På forhånd TAK. Med Venlig Hilsen *Jørn*
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. juni 2017 - 15:31 #1
Det vil være forholdsvist nemt at lave. Du kan selv gøre det med f.eks. programmet Gimp, som er gratis.
https://da.vessoft.com/software/windows/download/gimp

Man scanner forsiden af bogen til en billedfil, hvorefter man åbner filen i gimp.
Her der værktøjer til at male over med, eller man kan bruge pipetten til at suge farve op med fra omgivende område ved bogstaverne, og derefter benytte værktøjet spray til at overmale det ønskede område. For at få bostaverne til at være af samme tekstfond, så er det nemmeste sikkert at overmale hele teksten, og derefter sætte den nye tekst ind.
Men inden du begynder at lege med det, så er det en god ide, hvis du starter med at gemme den åbne fil under et andet navn, sådan, at du hele tiden har den originale indscannede fil at vende tilbage til. Du vil sikkert få behov for at starte forfra nogle gange, hvis du aldrig har leget med sådan et program før.
/ptj_11
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juni 2017 - 15:40 #2
Der er flere forskellige!
https://ibb.co/cgJjiQ
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
30. juni 2017 - 15:44 #3
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. juni 2017 - 19:53 #4
Mange TAK !
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. juni 2017 - 19:54 #5
Øv jeg kan kun vælge en "Vinder" - alle svar var jo GODE !

T*A*K
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2017 - 06:45 #6
#5 Så har de da ændret på hvordan man kan acceptere svar. Før kunne man sagtens tilføje flere indlæg som svar.

Sjovt du siger du stiller mange spørgsmål Jørn. Du er faktisk den eneste der er "ekspert" på dette her på eksperten :-)
Kan du have en god weekend :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2017 - 06:50 #7
Har lige testet inde på et af mine egne spørgsmål. Og man kan stadig sagtens tilføje nye svar som løsning på problemet :-)
Så du kan sagtens nå at  give poko1 og ptj_11 en grøn streg :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
02. juli 2017 - 08:08 #8
# 6.. Ja "han" stiller mange spørgsmål..

MÅSKE burde han "Jørn/Jørgen" have et lille "kursus" i brugen af "Google søgning" ???

Skrevet i bedste mening, og uden "bagtanke" ;)