Avatar billede Carnac Forsker
30. juni 2017 - 21:13 Der er 4 kommentarer

Hvad er en NAS server?

Som fx denne?

https://www.komplett.dk/product/909852/hardware/lagring/netvaerkslagring-nas/qnap-ts-231p-1g-2-bay-nas#

Er det en slags "privat cloud", hvor man opbevarer sine filer, og så har trådløs adgang til dem i sit hus eller hvad?

I så fald, hvad er forskellen på dét, og så på at tilslutte en ekstern harddisk til sin trådløse router?

Hvem har brug for / bruger typisk sådan en tingest?

Hvad er fordelene og ulemperne ved at have sådan en, i stedet for bare at bruge alm. cloudtjenester eller en ekstern harddisk?
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. juni 2017 - 21:24 #1
Avatar billede Carnac Forsker
30. juni 2017 - 22:51 #2
Ok. Giver det mening at købe sådan én som alm. computerbruger?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. juli 2017 - 09:07 #4
Det kommer jo an på dit behov. Et NAS kan bruges til mange fornuftige ting - her i huset f.eks.:

Backup af server, to PC'ere i kontoret og div. laptops.
Media-streaming til div. enheder.
Opsamle video fra IP-kameraer.