Avatar billede Jannickhess Professor
01. juli 2017 - 09:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bullguard / Pc Tune up / Dupletfiler

Jeg har scannet efter dubletfiler, på min hardisk via bullguard, men kan herefter ikke få lov til at slette normalt da den kommer op med at der mangler administrationtilladelse til at kunne slette hver enkelt fil.

Kan nogen hjælpe ?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2017 - 09:27 #1
Det er vel ikke i windows-mappen du vil rydde op - der skal ligge dubletter da de fx bruges når/hvis du skifter sprog eller reparerer systemet.
Avatar billede Jannickhess Professor
04. juli 2017 - 16:59 #2
Hej Claes57

Alle de billedfiler der er helt ens på min computer, der skal de resterende af dem slettes, da jeg har backup af hele min computer i forvejen.

Og det er her at jeg vil benytte, Bullguard / Pc Tune up / Dubletfiler,

Men da min bullguard, kommer frem med en besked om at den ikke ikke kan slette hver fil, hver gang, vil jeg aldrig blive færdig med de 4 tb Filer jeg har i alt,

administrator tilladelse  blokere for at kunne slette disse filer, og jeg ønsker hjælp til at det kan lade sig gøre, og da det jo ikke er et Bullguard problem, så spørger jeg om hjælp her.

Håber i forstår, hvad jeg mener.

Kh.
Jannick
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2017 - 17:32 #3
jeg går normalt i baglås med programmer, der hedder noget med 'pc tune up' - det vil jeg hellere selv styre. Men ellers, så bruger jeg https://www.auslogics.com/en/software/duplicate-file-finder/ når der skal ryddes op i billeder - hvis den ikke vil, så er det fordi du har filer liggende på forskellige brugerprofiler, og du har kun adgang til din egen. Højreklik på dit oprydningsprogram, og vælg 'kør som administrator' det giver programmet lidt flere rettigheder på din disk.

Er bullguard en forhindring, så sluk for router, luk for bullguard og ryd op. Start så igen bullguard, og tænd for router.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2017 - 17:34 #4
ps: husk en backup inden du sletter - lige som du gør før enhver anden større ændring i data/system.
Avatar billede Jannickhess Professor
05. juli 2017 - 15:54 #5
Tak Claes57

Jeg prøver lige det sidste, og ser om det fungere

Foreløbigt tak

Jeg vender tilbage senere
Avatar billede Jannickhess Professor
05. juli 2017 - 19:18 #6
Hejsa Claes57

Super det virker, 1000 Tak for hjælpen,

:-) :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2017 - 19:46 #7
Fedt nok... tillykke med din indsats - giv ikke op.
Avatar billede L99p Praktikant
12. oktober 2019 - 10:24 #8
Jeg har købt Auslogics BoostSpeed 11 og ja, den er god, men når man ved så lidt som jeg gør, så kan jeg ikke vurdere alle muligheder.
Mit problem er et overfyldt SSD drev.
Der har jeg 3 pladssværvægtere: Google (jeg arbejder med mange forskellige browsere), Techsmith og Dropbox.
Kan jeg bruge muligheden "Flyt" til mit D-drev?