Avatar billede olekaare Juniormester
01. juli 2017 - 09:57 Der er 18 kommentarer

Hvor kan en man file konverteres til f.ex PDF

Har på nettet forgæves ledt med lys og lygte efter en free online converter, der kan konvertere en man fil til eksempelvis en PDF eller andet læsbart format. Håber på hjælp her i gruppe. På forhånd tak :-)
Avatar billede Lasse Schulin-Zeuthen Juniormester
01. juli 2017 - 10:36 #1
Mange programmer kan gemme direkte som pdf. Fx ms Office (word, Excel etc), Google Docs og meget andet.
Ellers finder der en "printer" så man man kan printe fra alle Windows programmer til pdf
Avatar billede Lasse Schulin-Zeuthen Juniormester
01. juli 2017 - 10:37 #2
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
01. juli 2017 - 10:51 #3
#2 godt bud
et andet bud http://www.pdfforge.org/pdfcreator
laver også en printer
Avatar billede olekaare Juniormester
01. juli 2017 - 10:59 #4
Tak for svarene, men havde håbet på, at der var en online converter på nettet, så jeg undgik at installere noget program
Avatar billede INK Ekspert
01. juli 2017 - 11:10 #5
Er det denne side du søger
https://www.freepdfconvert.com/da

Ved ikke om den klarer .man filer. Hvor har du filen fra? Kan du åbne den i et program på din PC?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
01. juli 2017 - 11:15 #6
hvilke type documenter er det du vil convaterer ??

hvis det er alm office documenter, så brug office indbygget converter som omtalt i #1

bruger selv http://www.libreoffice.org/ og klarer mig rigeligt med det,
så jeg slettede cutepdf da jeg brugte det, og prøvede at installerer pdfcreator, som nu også er blevet slettet
Avatar billede olekaare Juniormester
01. juli 2017 - 11:19 #7
Nej, freepdfconverteren understøtter ikke formatet og nej, jeg kan ikke åbne den nogen steder for så var problemet løst fra min side. Der er tale om en instruktionsvejledning til den virtuelle Xerox Printer 6120 PS, som konverterer mine PageMaker PMD filer til postscript (PS), som derefter kan konverteres til en PDF med Adobe Destiller. Der er nogle parametre i denne printer, jeg er i tvivl om, hvorfor det ville være super om jeg kunne åbne den medfølgende "man" fil, som er en forkortelse for manual.
01. juli 2017 - 11:28 #8
Hej,

Omkring " MAN.filer"  se her:  https://www.reviversoft.com/file-extensions/man

KR
Avatar billede INK Ekspert
01. juli 2017 - 11:29 #9
Avatar billede INK Ekspert
01. juli 2017 - 11:37 #10
Ifølge #8 kan .man filer åbnes af wordpad. Du skal så bare i kontrolpanel - standardprogrammer og tilknytte filtypen til Wordpad.
01. juli 2017 - 12:11 #11
Hej,

Tak til ink (#10). Havde ikke prøvet dette.

Men kan du åbne "MAN-filen" i WORDPAD, skal man /du også kunne åbne den i WORD eller word-lignende programmer (#6 ) og OpenOffice.

Men det er jo ikke det spørgeren ønsker. Han vil have det online.

Spørgsmålet er jo om der findes en "MAN-file" converter ONLINE . Jeg bliver svar
skyldig..

KR

Avatar billede olekaare Juniormester
01. juli 2017 - 12:21 #12
I standardprogrammer prøvede jeg at linke file extension ".man" til WORDPAD, men der kom kun hieroglyffer ud af forsøget. Hvis det havde lykkedes, var du røget op som nr. 1 på min top 10 liste :-)
Avatar billede olekaare Juniormester
01. juli 2017 - 12:31 #13
Tak for linket til support.xerox.com, som jeg dog godt nok kender, men af en eller anden årsag har de ikke lagt nogen vejledning ud på den virtuelle 6120 Postscript printer. I sin tid downloadede jeg vejledningen af omtalte "man" file" og nu skal jeg bruge den, men kan ikke åbne skidtet. Det er til at blive gasblå i ansigtet af :-)
Avatar billede olekaare Juniormester
01. juli 2017 - 13:03 #14
Jeg har nu skrevet til XEROX support, der har en Facebook help side, så må jeg se om det giver pote, men tak til alle for jeres interesse og support for mit problem
Avatar billede Mikael Ekspert
02. juli 2017 - 07:37 #15
Bruger ofte denne online converter.. Den kan næsten alt til UG

http://www.convertfiles.com/convert/document/XPS-to-PDF.html
Avatar billede Mikael Ekspert
02. juli 2017 - 07:46 #16
Til ovenstående ;)

Den er meget nemmere at bruge end man lige tror ;)

Vælg den fil man vil converte ( Browse fra egen computer )
Formatet registers automatisk.

Vælg så bare et "output format"

Og klik bare "convert" og ikke andet.

Vent til at den er convertet, og der kommer et link til download af den converted fil.

Gem og VUPTI ;)
Avatar billede olekaare Juniormester
02. juli 2017 - 09:16 #17
Tak til Mikael for din interesse. Forsøgte med www.convertfiles, men fik beskeden "File type not supported", hvilket også bekræftes ved at gennemgå listen over konverterbare filtyper, hvor filer med ".man" extension ikke figurerer
Avatar billede Mikael Ekspert
02. juli 2017 - 10:54 #18
#17.. Ja hovsa.. Havde overset at det var en "MAN" fil ;) ;)