Avatar billede Lasse Mikkelsen Praktikant
02. juli 2017 - 08:06 Der er 6 kommentarer

Bærbar pc til Autodesk revit

Jeg står og skal bruge en bærbar computer til at tegne i Autodesk revit men er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge specielt i forhold til grafikkort.
Den skal bruges til bygningskonstruktør studie, og skal gerne holde alle 3,5 år.
Er der nogle som kan anbefale nogle?
mit budget ligger omkring 15.000
Avatar billede Lasse Mikkelsen Praktikant
02. juli 2017 - 12:36 #2
Umiddelbart tænker jeg en 15 tommer.
Jeg har set nogle anbefaler nvidia quadro grafikkort til Autodesk revit. Er det noget man skal gå efter eller er det spild af penge? Man får umiddelbart mere for pengene ved en gamer pc efter hvad jeg kan se
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2017 - 14:26 #3
Hej igen Tjah. jeg mener at man skal rigtigt langt ud for at finde fordele som ikke kan klares med et NVIDIA GeForce GTX 1050 / 1060 / 1070 / 1080
Disse kort understøtter 3D til UG+
Avatar billede Lasse Mikkelsen Praktikant
02. juli 2017 - 17:08 #5
Jeg havde set på en Lenovo thinkpad p51 med et 4gb quadro kort, ved dog godt den er dyrere. Ved dog at thinkpad holder i længden, men det kan godt tænkes de er for dyre
Avatar billede Thygesen1 Praktikant
18. januar 2019 - 10:06 #6
Hej Poko1

Revit kræver som sådan ikke et dedikeret grafikkort. Det man skulle bruge grafikkortet til, skulle være at lave visualiseringer (som man stensikkert skal på bygningskonstruktør udd.)
Revit har udviklet "render in cloud" som gør, at du uploader dit data fra Revit til deres cloud service, som dermed laver visualisering på deres server. Jeg vil anbefale at du går efter en computer med en SSD harddisk og min. 16gb ram.
Hvis du skal bruge den privat, til eks. gaming, burde du købe en med et dedikeret grafikkort, som eksempelvis GTX 1050, som er et udemærket grafikkort til pengene.

Mvh. Nicklas, Teknisk Designer B&A