Avatar billede oeglen Juniormester
02. juli 2017 - 10:27 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

SSD kan ikke ses på min computer

Kære alle. Jeg har haft det her problem flere gange før. Har købt en fin WD SSD på 500 GB. Jeg har koblet den til USB via et af de der smarte SATA kabler. Min store stationære computer kan bare ikke se den. Jeg skal overføre hele mit musik bibliotek til den, men det kan bare ikke lade sig gøre. Havde problemet før med en kingston SSD.
Min bærbare kan godt se den og er formateret via den, men hele mit musik bibliotek ligger jo på min store stationære. Hvad er det bare for noget møj.
Nå, men hvis nogen gode ideer er jeg meget lydhør.
Mange hilsner Peter
Avatar billede INK Ekspert
02. juli 2017 - 10:51 #1
Dette link anviser en række mulige løsninger
http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/usb-device-not-recognized/

Er det en fin USB3 version du har købt, så kan der være problemer med ældre PCer.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2017 - 10:55 #2
Nu vil jeg' Påstå at du skyder Gråspurve med kanoner'''  Men prøv at gå i Enhedshåndtering åbn diskdrev Højreklik og vælg søg efter Hardwareændringer
og se om den er der? Hvis ja så åbn diskhåndtering ok kontroller om den får tildelt et drevbogstav. Hvis du kører Win 10 så er der genveje til disse ved at trykke på Windows tasten+X
Avatar billede oeglen Juniormester
02. juli 2017 - 14:00 #3
OK tak. Når jeg går ind via min store computer ser den ingenting andet end sine egne installerede harddiske. Og under USB ser den heller ikke noget. SYnes godt nok det er bøvlet. Er SSD bare mindre tilgængelige for USB end alm 2,5 HD..??
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2017 - 14:21 #4
Jeg ser ikke problemer med SSD Harddiske sat i ved hjælp af USB dock i Windows 10. Men du skriver jo ikke på hvilket styresystem du kører?
https://ibb.co/i8LvaF
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2017 - 16:25 #5
Du skriver: "smarte SATA kabler" men en SSD er ikke en Sata disk. Er du sikker på, at du bruger den rigtige tilslutning?.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2017 - 16:35 #6
#5 nu har jeg altså et SATA/USB kabel sluttet til de 2 SSD diske på Det billede jeg har uploadet
https://www.av-cables.dk/usb-3-1-til-sata-kabel/usb-c-3-1-han-til-sata-converter-kabel.html
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2017 - 16:42 #7
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2017 - 16:51 #8
Serial ATA (SATA, abbreviated from Serial AT Attachment)[2] is a computer bus interface that connects host bus adapters to mass storage devices such as hard disk drives, optical drives, and solid-state drives. Serial ATA
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2017 - 17:11 #9
#6 Ok det ser fint ud. Jeg har lige selv bestilt et :-)
Avatar billede oeglen Juniormester
02. juli 2017 - 20:37 #10
TAK. Nu spørger jeg lidt dumt, men det er lige præcist magen til det kabel som no 6 svar har på billedet. GOdt nok et mega billigt et fra EBAY,men det burde da ikke gøre noget.. Jeg mener der er absolut ingen problemer når jeg sætter en alm 2.5" harddisk på. Men er det måske forskel i kvaliteten der gør at min computer ikke kan se den...???
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2017 - 20:52 #11
Nu har jeg spurgt flere gange om styresystem og får ingen svar så jeg trækker mig
Avatar billede INK Ekspert
02. juli 2017 - 20:53 #12
#10 skal det forstås sådan, at med det samme stik (USB-SATA) kan du slutte en almindelig hd til din store komputer, men at samme stik ikke virker med din ssd?
Avatar billede oeglen Juniormester
02. juli 2017 - 21:03 #13
Hov var helt sikker på jeg havde skrevet det. Det er win 7.
Avatar billede oeglen Juniormester
02. juli 2017 - 21:06 #14
Og ja. Det er helt korrekt ink. Selv samme stik men funger bare ikke med SSd. Har endda oplevet det før med en anden SSD
Avatar billede INK Ekspert
02. juli 2017 - 21:23 #15
Logisk set må det så være forskel i læse/skrivehastighed for hdd og ssd. Kunne det tænkes du bruger usb2.0 på den store, mens det er usb3.0 på din bærbare?
Men jeg melder pas.
Avatar billede oeglen Juniormester
02. juli 2017 - 23:12 #16
Jeg har købt det nye kabel fra AV cables. Så må jeg se om det bliver bedre.Tror både min computer og bærbar kører usb 2.o
Tak og god nat.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juli 2017 - 08:25 #17
Og så skal du gå i BIOS og sørge for at alle USB Muligheder er enablede.
Avatar billede oeglen Juniormester
03. juli 2017 - 09:46 #18
Tak til alle. Har prøvet at ændre indstillinger i BIOS for usb tilslutningerne. Men de er alle på enable og noget auto for legacy. Og hispeed-ikke fullspeed.
Håber at kablet kan være afgørende.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2017 - 19:41 #19
Man skal passe på hvis man vil bruge linket i #6, det er til USB-C 3.1 som er et stik, som mange af os ikke har indgang til. Men man kan vælge et andet.
Avatar billede oeglen Juniormester
04. juli 2017 - 20:20 #20
Men er det ikke fuldt bagud compatibelt med usb 2.?
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2017 - 20:33 #21
Jo problemet er at stikket til computeren er et "C" stik, som kun nogle  computere har.
Jeg har bestilt denne, som er til almindelige USB indgange.
https://www.av-cables.dk/usb-3-0-til-sata-kabel/usb-3-0-til-sata-6gb-s-adapter-2-5-3.html
Avatar billede oeglen Juniormester
04. juli 2017 - 20:47 #22
OK. Men sådan et har jeg også. Det jeg har er bare et billigt et købt på ebay til en 20. Kan det virkelig være det der er galt siden jeg ikke kan se min SSD.? Den kan jo sagtens bruges til min alm 2.5 " harddisk.
Jeg kan godt se at USB stikket er anderledes på det C stik. Det dur slet ikke til mine computer, og i sidste ende skal SSD sidde i min streamer med mit musik. Og det er også en helt normal USB indgang.
Mvh Peter
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2017 - 21:12 #23
Du skriver, at din store computer - jeg formoder du mener en stationær - kun kan se sine egne diske, Men har du været i Diskhåndtering?
windowstasten+X Diskhåndtering.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2017 - 21:15 #24
Ps. Hvis den er der, men ikke har noget drev bogstav, så højreklik på musen, og giv den et.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2017 - 21:19 #25
Hvis din bærbare kan se din SSD via det kabel, så bør din stationære også kunne.
Avatar billede oeglen Juniormester
04. juli 2017 - 23:16 #26
Så mega underligt. Har haft de problemer de to eneste gange jeg har prøvet en SSD. Jeg kan da ikke være den eneste i hele verdenen der har oplevet det.
Avatar billede oeglen Juniormester
06. juli 2017 - 17:30 #27
HOLD NU KÆFT..ved godt man ikke må bande, men det er det lort til EBAY plastik der har spildt flere af mine dage. De kabler kunne åbentbart godt bruges til en 2,5 SATA harddisk, men ikke en 2,5" SSD. En ny kasse fra brinck elektronik gjorde udfaldet. Alt virker i bedste stil. UNDSKYLD til alle der også har brugt tid. ALDRIG MERE LORT FRA EBAY. Der er heller ikke noget at sige til at tingene kun koster en tiendedel af hvad det koster i DK. Du får helt sikkert hvad man betaler for. LORT FRA EBAY