Avatar billede AJLaursen Juniormester
04. juli 2017 - 10:19 Der er 3 kommentarer

Hvad sker med min TP-Link AC3200 - højst mærkværdigt ??

Hej derude - håber der er en venlig sjæl der ved hvad i alverden der foregår...

Har flg. problemstilling:
* når jeg tager mobilen og chekker signalet vha wi-fi analyzer er der FULD power på signalerne, hvad enten det er 2.4, 5.1 eller 5.2 båndene vi taler
* MEN på begge mine pc´ere kan jeg kun få 0,8 - 1,3 i såvel up- som download, ligegyldigt om jeg kører kablet ud af routeren eller wi-fi
* jeg har en ældre IPAD, denne kan slet ikke hente nok signal til at streame, også selvom jeg sætter mig lige ved siden af routeren
* min IPAD air II kan derimod køre fuld signal

- Alle kabler er skiftet flere gange, mens jeg har haft problemet, så det kan ikke være det.
- Jeg kører Bitdefender Total Protection på begge pc'ere, men mine drenge kan heller ikke få ordentligt signal på deres hardware, ligegyldigt om det er MacBook eller pc vi taler.
- har prøvet at sætte den gamle TP Link N router i - samme problem, ved blot ikke hvad der forårsager det ???

Hjælp modtages med stor taknemmelig

Venlige hilsner
Allan
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. juli 2017 - 13:21 #1
Du har to sider af denne sag: Indersiden (altså dit WiFi-netværk) og ydersiden (internettet).

Du kan sagtens have et super signal rundt i huset uden at kunne rykke så meget som en bit på internet, så første skridt kunne være at prøve at eliminere din router ved enten at koble op til den med kabel og teste - eller koble en PC direkte op mod din internetforbindelse og teste?
Avatar billede AJLaursen Juniormester
04. juli 2017 - 15:37 #2
Takker, men har koblet til med kabel på routeren. Meget (samme) lav hastighed - vel at mærke på såvel den nye TP link ac3200 og den gamle N router.
Iflg Waoo er der fuld signal, og de kan se routeren.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. juli 2017 - 15:57 #3
Hvordan er din hastighed, hvis du tilkobler en PC direkte til WAN-porten på din fiber-box?