Avatar billede narkona Praktikant
04. juli 2017 - 10:41 Der er 1 kommentar

print af PDF valgt fra en dropdownliste af hyperlink

jeg har nogle dokumenter (tekniske datablade) som producenter har lagt online , til nogle maskiner mine teknikere installerer.

jeg har brug for at en tekniker kan åbne et excel ark.... vælge en bestem model fra en dropdownliste.... den liste skal så bestå af direkte hyperlinks til PDF filer....

når tekniker har valgt f.eks model, kontrakt version skal han kunne trykke på en print knap og så tager excel den pdf fra det valgte hyperlink i dropdownlisten og printer..

resultater skal være at teknikeren i en arbejdsgang kan vælge varmekedelmodel, servicekontrakt samt indtaste kundens navn , og alt kommer ud i printeren
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2017 - 03:52 #1
nøjes med at vælge hyperlink, og åbn så pdf filen.
fordi der er PRINT option når man åbner en PDF