Avatar billede Solsikken Praktikant
04. juli 2017 - 12:29 Der er 4 kommentarer

Søg *

Hvorledes opretter jeg genvej til at "hoppe" fra * til * i et Word-dokument?

F.eks.:
"Vedr. *
Kære *
Tak for henvendelsen af *."

Således at man kan hoppe fra * til * uden brug af piletaster etc.
På forhånd tak.
Hilsener
Solsikken
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2017 - 12:47 #1
du kan lave bogmærker
Avatar billede Solsikken Praktikant
04. juli 2017 - 13:14 #2
Det kender jeg ikke - er du god at beskrive det?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. juli 2017 - 14:25 #3
Hvis løsningen med at bruge * skal virke praktisk, er det nødvendigt med en makro (programmering), for at brugerne med en hurtig genvej kan bruge en tastaturgenvej til at hoppe fra * til *.

Du kan undgå brugen af makroer ved i stedet at bruge felter af typen MacroButton som pladsholdere. Der får du samtidig den store fordel, at du i stedet for blot en * kan skrive informativ tekst, som hjælper brugerne, som f.eks. [skriv navn] eller [skriv dato]. Man kan bruge F11 for at hoppe fra felt til felt. Hele MacroButton-feltet bliver automatisk markeret på den måde, så brugerne blot kan skrive, og feltet vil forsvinde.

Vejledning i at lave MacroButton-felter som pladsholdere: Se f.eks. min forklaring i post #1 i denne tråd:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1002874

Du kan finde flere detaljer (engelsk) her: http://wordmvp.com/FAQs/TblsFldsFms/UsingMacroButton.htm
Avatar billede Solsikken Praktikant
06. juli 2017 - 12:51 #4
Hej Lene
Vidste ikke du svarede her - dejligt, idet du tidligere har hjulpet mig!
Jeg vil helt klart forsøge din fremgangsmåde.
Mange hilsener