Avatar billede Den ramte Computer Praktikant
05. juli 2017 - 09:06 Der er 6 kommentarer

Hvorledes kan man få fjernet "Java:Malware-Gen[Trj]`"

Jeg bruger AVG AntiVirus Free og får følgende pop-up besked flere gange når jeg åbner Outlook2016.

Trussel Sikret!
Vi har låst denne fil i karantæne.
"Java:Malware-gen[Trj]
i...#67345873\org\hack\Main$N2672_.class"

Er der nogle som kan hjælpe mig?

mvh
Lars
Avatar billede poko1 Ekspert
05. juli 2017 - 09:51 #1
Først og fremmest Hvad bruger du Java til? Hvis den ikke er et krav så kasser den!
Kør derefter det udemærkede Program.
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/
Avatar billede Den ramte Computer Praktikant
05. juli 2017 - 10:09 #2
Hej Poko1,

tak for dit svar .
undskyld min begrænset forståelse, men jeg kan ikke finde nogle java-programmer når jeg søger i windows

er det en add-in i microsoft?
mvh
lars
Avatar billede poko1 Ekspert
05. juli 2017 - 10:51 #3
Prøv at gå i kontrolpanelet programmer og funktioner og se om der skulle være nogle henvisninger til Java programmer! og nej det er ikke noget der kører i Windows 10.
Men kør under alle omstændigheder Malwarebytes.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2017 - 11:07 #4
filen med java kan være vedhæftet i en mail - find og slet den.
Avatar billede Den ramte Computer Praktikant
05. juli 2017 - 13:17 #5
@Poko1 - tak for dit forslag - desværre var der ingen referencer til java under programmer. Malwarebytes har ligeledes ikke fundet noget.

@Claes57 - tak for dit forslag. Jeg har en del vedhæftet filer i min mailbox - har du en god ide til, hvorledes jeg kan finde denne fil?

på forhånd tak for hjæpen

lars
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2017 - 13:52 #6
Min viruskontrol er tilknyttet stifinder, så der er det at se på de enkelte mails (fra da det opstod, fx de sidste 14 dage), højreklikke på vedhæftet fil og vælge scan. Og så bare arbejde systematisk igennem.
Du kan evt tømme spam-mappen først, så tømme mappen slettet email, lukke ned og starte igen for lige at se, om der var nok.