Avatar billede hopir Novice
05. juli 2017 - 15:49 Der er 4 kommentarer

tilføje intranet zone til IE

Hej, jeg skal oprette en bunke af dns navne i registreringsdatabasen for at de kommer ind i intranet.

Jeg vil gerne gøre dette i powershell men er gået lidt i stå,

Først tjekker jeg om den grundlæggende folderstruktur er lavet, er den ikke det, så opretter jeg den. der hvor der går galt der er når jeg skal tilføje en dword i min foreach løkke. den fejler med at stien ikke findes.

det er denne linie der driller :    New-ItemProperty -Path $Paths$HWDNS -Name "http" -Value 1 -PropertyType "DWORD"

Jeg skal tilføje denne dword til samtlige keys der bliver oprettet i $HWDNS

  $Paths = $path1, $path2, $path3, $path4

  $HWDNS = @("server1.dnsname.com", "server2.dnsname.com" , "server3.dnsname.com")

    $path1 = "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Ranges\"
    $path2 = "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\EscRanges\"
    $path3 = "HKLM:\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\EscRanges\"
    $path4 = "HKLM:\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Ranges\"

    $Paths | Foreach-Object {

        if (Test-Path $_) {
            #Write-Host "Path $paths already exist"
        } else {
            #Write-Host "Path NOT exist, path created"
            New-Item –Path $paths -Force
        }

        foreach ($HWDNS in $HWDNS) {

  New-Item –Path $paths –Name $HWDNS -Force
  New-ItemProperty -Path $Paths$HWDNS -Name "http" -Value 1 -PropertyType "DWORD"
}
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2017 - 07:34 #1
hvilken fejl får du?
virker kommandoen hvis du kun kører den?
kører du scriptet som administrator?
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2017 - 07:52 #2
din script fejler ved New-item fordi den variable "$paths" indeholder alle paths som du har angivet - og new-item kan ikke håndtere et array;
du skal tilføje en ny løkke feks:

foreach ($path in $Paths){
   New-ItemProperty -Path $Path$HWDNS -Name "http" -Value 1 -PropertyType "DWORD"
    }
så bør det virke
Avatar billede hopir Novice
10. juli 2017 - 09:33 #3
Tak for svaret, jeg fik det til at virke, men kun i powershell editoren, så snart jeg kører det uden for editoren, fejler det. jeg kan heller ikke få det til at køre fra et batch script der starter det som admin.

    $Paths = $path1, $path2, $path3, $path4

    $HWDNS = @("server1.dnsname.com", "server2.dnsname.com", "server3.dnsname.com", "server4.dnsname.com")

    $path1 = "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Ranges\"
    $path2 = "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\EscRanges\"
    $path3 = "HKLM:\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\EscRanges\"
    $path4 = "HKLM:\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Ranges\"

$Paths | Foreach-Object {

        if (Test-Path $_) {
            #Write-Host "Path $paths already exist"
        } else {
            #Write-Host "Path NOT exist, path created"
            New-Item –Path $Paths -Force
        }
        foreach ($HWDNS in $HWDNS)
            {
                New-Item –Path $Paths –Name $HWDNS -Force

        foreach ($path in $Paths)
            {
                New-ItemProperty -Path $Path$HWDNS -Name "file" -Value 1 -PropertyType "DWORD"
                New-ItemProperty -Path $Path$HWDNS -Name "http" -Value 1 -PropertyType "DWORD"
                New-ItemProperty -Path $Path$HWDNS -Name "https" -Value 1 -PropertyType "DWORD"
            }

Read-Host -Prompt "enter"
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2017 - 10:15 #4
du kan ikke køre det uden for editoren, fordi du har deklareret dine variabler forkert - prøv med disse 2 små ændringer: Jeg har flyttet linjen med paths-declarationen ned (nedenunder hvor du deklarerer de enkelte path1-4); og så tilføjede et "\" ned mellem $path og $hwdns - $path\$hwdns - det virkede også før, men jeg fik fejl da jeg testede):

    $HWDNS = @("server1.dnsname.com", "server2.dnsname.com", "server3.dnsname.com", "server4.dnsname.com")

    $path1 = "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Ranges\"
    $path2 = "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\EscRanges\"
    $path3 = "HKLM:\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\EscRanges\"
    $path4 = "HKLM:\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Ranges\"

$Paths = $path1, $path2, $path3, $path4

$Paths | Foreach-Object {

        if (Test-Path $_) {
            #Write-Host "Path $paths already exist"
        } else {
            #Write-Host "Path NOT exist, path created"
            New-Item –Path $Paths -Force
        }
        foreach ($HWDNS in $HWDNS)
            {
                New-Item –Path $Paths –Name $HWDNS -Force

        foreach ($path in $Paths)
            {
                New-ItemProperty -Path $Path\$HWDNS -Name "file" -Value 1 -PropertyType "DWORD"
                New-ItemProperty -Path $Path\$HWDNS -Name "http" -Value 1 -PropertyType "DWORD"
                New-ItemProperty -Path $Path\$HWDNS -Name "https" -Value 1 -PropertyType "DWORD"
            }

Read-Host -Prompt "enter"