Avatar billede CESkovgaard Mester
06. juli 2017 - 17:04 Der er 7 kommentarer

Outlook 2010 er holdt op med at indeksere mine mails (windows 10)

For et par uger siden holdt Outlook op med at indeksere nye mail, selv om jeg stadig kunne søge i de gamle.

Efter nogen overvejelse valgte jeg for et par dage siden at reindeksere hele computeren (det tog ca 40 timer).

Jeg fik nu indekseret alle mails, men det bliver ikke opdateret.

Jeg har kørt de officielle fejlfindingsprogrammer, og de siger at der ikke er problemer og min computer er fuldt indekseret.

Jeg har ret mange mails i min outlook database, men det har ikke tidligere været et problem. Lige nu påstår outlook at der er 2.756 uindekserede mails, men det skyldes nok at jeg slettede ret mange, netop for at skabe plads.
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2017 - 19:01 #1
du skal nok ha en nye upgrade
Avatar billede CESkovgaard Mester
06. juli 2017 - 20:48 #2
Tak for kommentaren Rasmus :-) Hvilken 'upgrade' tænker du på? Upgrade til Outlook 2016?

Den har som sagt virket ret upåklageligt siden 2013. Det kan dog være at windows 10 (som jeg desværre skiftede til), har sin egen mening om at man skal skifte til en nyere (og rigtig dyr) version.
Office 2010 har stort set de faciliteter jeg har brug for, så jeg har faktisk aldrig haft travlt med at smide penge efter en ny version. Det passer i øvrigt meget godt at det har været 'office 2010 opdateringen' fra 15/6 der ødelagde outlook.
Ved nogen om der findes en 'reparation'.
Avatar billede CESkovgaard Mester
06. juli 2017 - 23:48 #3
Jeg søgte lidt mere på nettet (på engelsk), og det ser ud til at det er et ret udbredt problem, startet lige nu medio juni.
se fx https://www.wintips.org/fix-outlook-search-problems/
Jeg er dog ikke faldet over nogle løsninger.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2017 - 00:12 #4
jeg køre Windows 10 og office 16
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2017 - 00:15 #5
Outlook 2016
Avatar billede CESkovgaard Mester
07. juli 2017 - 00:41 #6
Der er tilsyneladende tilsvarende problemer med Outlook 2016 i disse dage.
https://lookeen.com/blog/how-to-fix-outlook-2016-search-problems
Jeg tør ikke rigtigt prøve dem, da jeg ved at søgefungtionen er delvis ændret mellem 10/13 og 16 versionen.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2017 - 01:04 #7