Avatar billede steenaa54 Juniormester
08. juli 2017 - 18:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Whatsapp til PC

Har gennem flere år haft problemer med at installere whatsapp på PC. Med mine 2 nyeste med ssd harddisk lykkes det slet ikke mere.
Går ind på denne side https://www.whatsapp.com/download og vælger "hent til windows 64 bit". Næste billede er så et hvor der skal scannes en kode med telefonen. Men nu er det jo altså en PC jeg skal installere på. Og så slutter forsøget.......
Avatar billede klaudi Ekspert
08. juli 2017 - 19:28 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2017 - 19:31 #2
en pc giver ikke kinøjserne fri adgang til alle data som de kan på mobilos.
"WhatsApp must be installed on your phone." står der i teksten.
De vil have fuld adgang til dine kontakter, kamera, mikrofon, data (og måske sygesikringsdata, men det er uvist)
Avatar billede poko1 Ekspert
08. juli 2017 - 19:34 #3
Prøv herfra den du henviser ti siger jo tydeligt ikke på Windows
http://download.cnet.com/s/whatsapp-for-windows-10/
Avatar billede steenaa54 Juniormester
08. juli 2017 - 19:40 #4
Til #2. Det link jeg har skrevet viser da at det er til installation på Mac eller windows pc, så jeg forstår ikke din kommentar: "WhatsApp must be installed on your phone."
Avatar billede steenaa54 Juniormester
08. juli 2017 - 19:44 #5
Til # 3 og #2. Ovenstående skulle have været til Poko1. Jeg prøver i morgen at følge dit link
Avatar billede klaudi Ekspert
08. juli 2017 - 20:13 #6
Har du prøvet #1 ?
Avatar billede steenaa54 Juniormester
08. juli 2017 - 20:21 #7
Ja #1 og og 6. Det fører mig nøjagtig samme sted hen som MIT link. PRØV
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2017 - 20:37 #8
du kan have det på en pc - HVIS du har det på en tlf, der deler data.
Avatar billede steenaa54 Juniormester
10. juli 2017 - 19:43 #9
Jeg er nu der hvor jeg åbner programmet, og så kommer et billedet der siger: "Brug whatsapp på din telefon for at scanne koden". Vidste ikke at whatsapp kunne scanne, det bruger jeg normalt Scan Life til.
Og så ender jeg her......

På min anden pc med stor harddisk har jeg den installeret som en del af Bluestacks. Men det er et kæmpe program, nok 2-3 GB og det går altså ikke på min lille pc med SSD harddisk
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juli 2017 - 08:17 #10
i samme billede er der nederst en forklaring på app i telefon - fx android - i whatsapp på telefonen klikker du på menu (de tre prikker), og vælger whatsapp web. Deri scanner du den qr-kode, som er på din pc. Så bliver telefon og pc linket sammen, så beskedder på tlf også kommer til pc, og det er så det.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juli 2017 - 08:22 #11
på pc's whatsapp skal du i indstillinger / computer indstillinger lige slå til, at det starter med windows - bare så det er synkroniseret altid (ellers er der ikke grund til at have det på pc)
Avatar billede steenaa54 Juniormester
12. juli 2017 - 03:20 #12
Såre simpelt Claes57, når bare man ved at man skal ind under de 3 prikker og på bruge Whatsapp web til at åbne op.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2017 - 06:34 #13
Den er kinesisk, og har nogle ting, der virker lidt mærkelige - men når man har brugt dem noget tid finder man ud af det ;)