Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2017 - 17:28 Der er 6 kommentarer

Hvordan laver man DNS Server

Hej............

Jeg ville rigtig gerne lave en DNS Server uden at hoste eller betale penge.
Kan jeg lave min egen DNS server ?
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2017 - 17:33 #1
Hvad for noget system og Hardware skal der til Dns Servereren
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2017 - 07:21 #2
afhænger hvad du vil opnå med din server - men som udgangspunkt er en dns-server jo kun en liste med IP-adresser og tilhørende navne. men selvfølgelig hvis du har 2000 maskiner som bruger den, så skal der alligevel noget til..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. juli 2017 - 21:28 #3
Intern DNS-server kan du lave alle dem af du gider - en offentlig vil være udelukket af flere årsager, men primært skal du kunne dokumentere at du ved hvad du laver. ;-)
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2017 - 08:22 #4
Jeg ville rigtig gerne lave en hjemmeside uden at Hoste

Skal man også have en Server for at lave hjemmesider?
Og hvis man skal hvilken en skal det være??

Og Styresystemet hvilket et????
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. juli 2017 - 08:26 #5
Du kan sagtens selv hoste din hjemmeside på en simpel server - det kan laves næsten gratis. Gå efter noget LAMP (gratis) / WAMP (koster en Windows-licens), f.eks. med en WordPress ovenpå.

Et DK-domæne koster, så vidt jeg husker, 80,- og DNS kan håndteres gratis gennem GratisDNS.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2017 - 19:21 #6