Avatar billede Jannickhess Professor
12. juli 2017 - 21:41 Der er 22 kommentarer

Icloud download flere filer på en gang via Windows 10

Jeg har her idag været været, nede hos min iphone forhandler, og forsøge at få hjælp til at kunne downloade flere billeder til en extern harddisk

men han fik det ikke til at virke

Ved nogen her hvordan jeg skal gøre.?
Avatar billede INK Ekspert
12. juli 2017 - 21:59 #1
Du skal gå i din browser og logge på icloud.com med dit AppleID. I mappen billeder i iCloud markerer du de billeder, du ønsker at downloade. Trykker på download (sky med pil nedad) og vupti ligger de i folderen overførsler. Hvor går det galt?
Avatar billede Jannickhess Professor
12. juli 2017 - 22:08 #2
Jeg kan kun markere en fil af gangen, umuligt at markere flere på samme tid på min pc'er, mange har forsøgt at hjælpe mig, igennem lang tis

min Iphone er testet 2 gange uden at finde fejl med stikket mv
Avatar billede INK Ekspert
12. juli 2017 - 22:11 #3
Nu er jeg forvirret. Taler du om download fra fotos i iCloud eller direkte fra iPhone?
Avatar billede Jannickhess Professor
12. juli 2017 - 22:20 #4
Jeg kan forstå at du bliver forvirret, da jeg har spurt til begge ting på to tråde herinde
Mit datakabel virker ikke selvom jeg prøver på min pc nummer 2

Jeg har en del kabler, og ingen af dem virker til min pc'er

Og det var derfor at jeg valgte at spørge om det andet ?
om hvordan jeg så kan kopiere via icloud men med flere filer på en gang da jeg har mange liggende på icloud

Så ved jeg ikke hvilken du vil svare på her?
Avatar billede INK Ekspert
12. juli 2017 - 22:36 #5
Overskriften taler her om iCloud.
Jeg kører Win10 som virtuel maskine på en MacBookPro. I både Internet Explorer og i Edge skal jeg anvende ctrl tasten for at markere flere fotos og ikke shift som normalt. Der er tilsyneladende en forskel på Apples iCloud.com side og andre sider.
Med ctrl kan jeg markere 1 billede ad gangen og så downloade alle i et hug.
Har ikke testet med Google Chrome eller Firefox, men forsøg og med henholdsvis shift eller crtl eller anden tast.
Avatar billede Jannickhess Professor
12. juli 2017 - 23:11 #6
Kan man så ikke vælge alle billeder på en gang da jeg jo har 8500 billeder
Avatar billede INK Ekspert
13. juli 2017 - 04:12 #7
Formoder du har installeret iCloud for Windows programmet?

Findes her

https://support.apple.com/da-dk/HT204283

Så dukker alle fotos jo op automatisk i en folder.
Avatar billede Jannickhess Professor
30. juli 2017 - 18:41 #8
Hejsa Ink

På min icloud som jo altså ligger på en pc, med windows 10 der ligger der flere mapper, der er måske forskel på hvordan det gøres alt efter om det er en pc, eller en mac
Avatar billede INK Ekspert
30. juli 2017 - 19:29 #9
Generelt:

1) Overførsel med kabel direkte fra iPhone kræver originale kabler eller tilsvarende. Billige kineser-kabler volder ofte problemer. Nyeste udgave af iTunes og godkendelse af pc på iPhone. Det virker for rigtig mange.

2) iCloud virker. På en Windows10 maskine med Internet Explorer logger du på iCloud.com/#photos. Med Ctrl knappen nede markeres hver enkelt foto og downloades i grupper. Virker lige nu på min Windows10 maskine. hvert download skal dog godkendes.

3) iCloud installeret på Windows. Log på med AppleID og indstil for fotos. Fotos downloades i særlig folder.

4) Installer Google Fotos på din telefon og gem alle fotos i Google-skyen. Ses i apps på bærbare enheder og i en browser på PC/Mac. Kræver login med din Google konto.
Avatar billede Line Lykkeberg Praktikant
11. april 2018 - 08:50 #10
Hej Ink
Det virker til at du har ret meget styr på dette. :-)
Kan du svare mig på hvordan det kan være når jeg sætter min Iphone til pc'en for at overføre billeder, så kommer kun nogle, men ikke alle billederne med?
Avatar billede INK Ekspert
11. april 2018 - 12:48 #11
Hej Line,
Formoder du kører Windows10 på en pc og ikke en Mac.
Programmet “Billeder” kan normalt importere fra en iPhone, men har faktisk lige her i formiddag set en Windows 10 maskine, der ikke ville importere overhovedet.
Kan det tænkes, at de billeder, der ikke kommer med over allerede er importeret på anden vis?
Avatar billede Line Lykkeberg Praktikant
11. april 2018 - 15:09 #12
Jeg har også prøvet på min kærestes computer, hvor det var det samme og dertil har jeg ikke tidligere overført billeder.. Burde de så ikke komme med allesammen?
Avatar billede INK Ekspert
11. april 2018 - 15:20 #13
Så vidt jeg ved anvendes der et "bonjour" program for overførslen. Dette program installeres gennem iTunes, så du skal først installere seneste udgave af iTunes på din pc. Efter genstart skulle du kunne importere gennem programmet "Billeder" i Windows 10.
Se dette link
https://support.apple.com/da-dk/HT201302

Men som tidligere nævnt, har jeg i dag set problemer. Måske skyldes det en opdatering af Windows 10. Jeg vender tilbage, når jeg har en sikker løsning 😀
Avatar billede INK Ekspert
11. april 2018 - 15:34 #14
Har lige testet min pc, der pludselig heller ikke kunne importere fra iPhone (bruger normalt min Mac til billeder).
Efter installation af iCloud for Windows og genstart kunne iPhonen tilsluttes pc'en og Billeder kunne importere.
Når du alligevel installerer iCloud for Windows, så kan du jo lade fotos overføre automatisk fra din iPhone via iCloud 🤪
Avatar billede Jannickhess Professor
13. april 2018 - 11:08 #15
Køre ink #1
Hvordan markere jeg mere end 1 billede af gangen?
Da jeg har 10.000 billeder der skal downloades fra icloud
Avatar billede Jannickhess Professor
13. april 2018 - 11:11 #16
Jeg kører jo med en Windows 10 pc
Har forsøgt at trykke på ctrl + billeder men fungere ikke
Ønsker jo at markere alle billeder på en gang
Avatar billede INK Ekspert
13. april 2018 - 11:34 #17
Prøv med alt knappen, så kan det markere flere.
Avatar billede Jannickhess Professor
14. april 2018 - 17:56 #18
Jeg har her i dag været nede, ved en Humac butik, og forsøgt at få hjælp fra dem af, har aldrig forstået hvorfor at Apple vidst stadig er de eneste, hvor andre maskiner ofte ikke kan kører sammen.

Det er dog ikke alle der lige vil købe en mac for at det skal fungere,

I dag kunne de heller, ikke hjælpe mig med overførslen fra icloud.com
Avatar billede lizzi Novice
25. september 2018 - 10:33 #19
hej ink
kan læse du vist ved rigtig meget om dette
og hsr nu prøvet flere gange at få mine billeder fra iPhone hen på min pc, tidligere kunne jeg gøre det via usb kabel, som jeg lader med. men dt vil den ikke mere. min iPhone er en 7 plus og jeg krer med windows 10, hvis det har en betydning. har prøvet at downloade icloud til min pc men den kommer med  fejlbesked hvergang. ved du hvad jeg gør forkert?
kan ikke få lov at ta et skærm billede af fejlen og indsætte her, men den skriver at
der er opstået et problem med denne windows installer-pakke. et program,der blev kørt som en del af instalationen, blev ikke udført som forventet. kontakt supportpersonen eller pakkeproducenten.

? kan du hjælpe mig ?
Avatar billede INK Ekspert
25. september 2018 - 19:20 #20
Hej Lizzi,
Som beskrevet ovenfor kan billedprogrammet i Windows 10 importere fra en iPhone tilsluttet med usb kabel. Men synes du skal oprette dit problem som en ny tråd, hvor alle kan bidrage med løsninger. En gammel tråd ses kun af dem, der har bidraget undervejs.
Avatar billede lizzi Novice
25. september 2018 - 23:08 #21
Hej ink
Ja jeg fandt ud af min fejl og oprettede efterfølgende mit problem som et nyt spørgsmål. Blev vidst bare lidt desperat efter alle mine mislykkede forsøg på at få mine billeder over på min pc .men tak for dit svar og jeg har løst mit problem med hjælp fra en bruger ved at oprettelse af onedrive ( mener jeg det hed )
Avatar billede Jannickhess Professor
27. september 2018 - 08:57 #22
Det har desværre aldrig lykkedes mig at kunne overføre billeder fra Icloud til min Pc
og der er logget ind,

Og når jeg så vil prøve at overfører billederne eller videoer fra min iphone med kabel, så kommer der et billede i en mappe

Det er som om, at Apple ikke kan arbejde sammen med Windows 10

Dog har flere medarbejdere hos Apple også forsøgt at hjælpe mig,