Avatar billede hsund Juniormester
13. juli 2017 - 13:14 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Skema

Hej, Jeg har 3 lodrette kolonner, 1. varenr. 2. uge nr. 3 antal. der er ca. 50 linier, hvori samme varenr. og uge nr. kan forekomme flere gange i samme kolonne, nu vil jeg gerne have et skema  hvor varenr. står lodret og uge nr. står vandret og der hvor varenr. og ugenr. matcher skal antallet stå.

Hsund
Avatar billede ebea Ekspert
13. juli 2017 - 13:20 #1
Prøv at uploade et eksempel på din Fil! Så undgås yderligere spørgsmål. Men ellers kan du bruge kopier af hele området, og højreklikke der hvor du vil have det indsat, og vælge ikonet "Roter". Derved får du drejet Kolonner, til rækker.
Avatar billede hsund Juniormester
13. juli 2017 - 13:56 #2
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
13. juli 2017 - 15:01 #3
Avatar billede hsund Juniormester
14. juli 2017 - 10:16 #4
Hej xl-Enthusiast,

Super det virker fint med tal, meeen nu er der desværre også nogle vare nr. med bogstaver, så syntes jeg ikke det virker helt OK, er det noget du kan ændre?

Hsund
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
14. juli 2017 - 11:04 #5
Prøv at uploade en fil som det ser ud i virkeligheden.
Avatar billede hsund Juniormester
14. juli 2017 - 11:48 #6
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
14. juli 2017 - 12:57 #7
Se her:

https://www.dropbox.com/s/193rwzmr1aawzmj/Skema_4.xlsx?dl=0

Der er en difference som jeg ikke har lokaliseret (se celle AM5).
Der ser ud til at være et eller andet galt i uge 35.
Avatar billede hsund Juniormester
14. juli 2017 - 13:39 #8
Hej Xl-Enthusiast

Det er et super arbejde du har gjort. Differencen skyldes at ugerne skal føres uge til 47 på linie 2, og så er der en udfordring i, hvis varenr. findes 2 gange i samme uge, hvilket er sket i uge 26 på vare sppap, så skriver den kun det ene, og i uge 35 på hvor jeg på min ark have ændret et varenr. til 1, da det blev ændret tilbage til det rigtige der der kun 1 i difference, der hvor varenr. optræder 2 gange i samme uge.

Hsund
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
14. juli 2017 - 13:52 #9
Der manglede et varenummer i kolonne P og ugenumre i kolonne AL:AQ

https://www.dropbox.com/s/bwu003zaic6ymry/Skema_5.xlsx?dl=0