Avatar billede chrisrj Forsker
13. juli 2017 - 13:24 Der er 1 løsning

Traversering af noder

Hejsa

Jeg sidder og laver en node editor - eller rettere tilpasser den. ;)

Jeg skal bl.a. lave en tekststreng (baseret på noderne self. ;)) til et "oldgammelt" system vi har.

Men det er ikke rigtigt noget jeg har prøvet siden skoletiden, og jeg synes ikke rigtigt at jeg kan google mig til noget brugbart.

Vi har 4 nodetyper, og alle typer vil optræde flere gange. En af nodetyperne (den vigtigste: Entity) er forbundet via 2 (in-/out-puts) x 3 nøgleord (til oldsagen) og hvert nøgleord kan have mellem 0...n forbindelser, dog typisk kun 1. Vores tekststreng skal følge forbindelserne via nodernes forbindelser til ende før næste del af strengen kan påbegyndes. Hver delstreng kan indeholde traversering frem og tilbage og vil bruge samme nøgleord.

Opsætningen på skærmen kan være lige så tilfældig som man nu kan lave det. :D Underforstået der er ikke faste pladser til objekterne.
Noderne er ikke gemt i en træstruktur, men bare i den rækkefølge de er oprettet.

Eksempel:
https://drive.google.com/open?id=0B-8QF3XczPNZaTBFUVNxRm1EQzA

Tilgiv mine (meget!) ringe tegneevner. ;)
1 = Delstreng
1.1 = Første del af delstreng: Train [REQUIRE] (or) (and) [REQUIRE] Track
1.2. = Anden del af delstreng: (and) [REQUIRE] Station
1.3 = Tredje del af delstreng: (or) 1 [REQUIRE] Trinbræt

[] = forbindelsestype/nøgleord
() = and/or bindeled

Det skal blive til:
Train REQUIRE Track
Train REQUIRE Station OR 1 Trinbræt

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede chrisrj Forsker
11. december 2018 - 12:48 #1
Lukket