Avatar billede comicsense Novice
14. juli 2017 - 12:55 Der er 2 kommentarer

Kabel på access point?

Jeg har et access point der er forbundet trådløst til min router (Hvid YouSee Homebox)
Jeg vil gerne forbinde til med et kabel direkte fra Router. Men når jeg sætter kabel i forsvinder forbindelsen.
Grunden til jeg vil have kabel på, er at sikre en konstant forbindelse, da afstanden åbenbart, nogle gange, er et problem når jeg kun kører med wifi.

Spørgsmålet er om jeg gør noget forkert, eller rettere, hvad mangler jeg at gøre?
Avatar billede wjens Guru
14. juli 2017 - 13:08 #1
Dit access point er nok sat i "repeater" eller "bridge" mode - det hedder lidt forskelligt når dimsen skal forlænge et wi-fi signal. I den opsætning vil den ikke tage en kablet forbindelse ind. Men du har ret - en kablet forbindelse er altid at foretrække.

Find opsætningen og skift til den mest almindelige tilstand, hvor den tager kablet forbindelse ind og sender internet ud på wifi. Sørg for at den ikke bliver router med DHCP=on (for så får du et subnet).
Avatar billede comicsense Novice
14. juli 2017 - 13:11 #2
OK, så du mener jeg skal "ind" i AP måske ændre noget.
Det lyder fornuftigt. Jeg ser på det.