Avatar billede ComputerHjælp1234 Praktikant
14. juli 2017 - 21:57 Der er 11 kommentarer

Overfør kontakter fra Iphone til SIM-kort????

Ved godt, at det ikke har noget med computere og gøre, men håber, at der er en venlig sjæl, som måske kan hjælpe? :-)

Kan ikke man længere overfør ens kontakter fra sin mobil (Iphone 5) til sit SIM-kort, uden at man skal gøre det over nettet (iTunes)?
Avatar billede INK Ekspert
14. juli 2017 - 22:14 #1
Idéen er jo netop at gemme alle oplysninger i skyen. Med en iPhone kan du synkronisere dine kontakter med iCloud. Når du logger på en ny telefon med samme AppleID vil du få dem overført.
Du kan også synkronisere med Google.
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. juli 2017 - 23:33 #2
Som ink netop siger.
Det smarte er at gemme informationerne i skyen.
Mister du dit simkort, så er alle informationerne væk.
Gemmer du i skyen, om det er via icloud eller google eller noget tredje, så kan du altid genskabe dine kontakter / informationer, meget nemmere. :)
Avatar billede ComputerHjælp1234 Praktikant
15. juli 2017 - 00:12 #3
Men hvad nu vis, at jeg gerne vil have, at alle mine kontakter også er på mit sim-kort, det kan ikke lade sig gøre?
Avatar billede INK Ekspert
15. juli 2017 - 08:23 #4
Du kan importere evt. Kontakter, som måtte ligge på sim-kortet, men jeg kan ikke finde en funktion, der lægger nye kontakter over. Mine kontaktpersoner indeholder oplysninger om telf.nr., email-adr., fødselsdato, adresser for privat-firma-sommerhus osv. Osv. Jeg tvivler på det giver mening på et simkort.
Respekterer selvfølgelig dit ønske, men kan ikke se behovet.
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juli 2017 - 09:09 #5
Fandt denne tråd: https://www.lifewire.com/can-you-backup-contacts-iphone-sim-2000113
Som de skriver: You can't. (men det er dog muligt hvis du er interesseret i at jailbreake dine telefon, hvilket jeg dog ikke vil anbefale)
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juli 2017 - 09:10 #6
Må jeg spørge hvorfor du ønsker disse informationer på simkortet ?
Du kan måske finde en gammel nokia 3310 og oprette dine kontakter direkte på simkortet den vej.
Avatar billede kurtba Ekspert
15. juli 2017 - 23:34 #7
Hvis du har adgang til en android telefon kan du bruge den som mellemstation. Hent appen Phonecopy ned på begge telefoner. Lav en backup af dine kontakter i phonecopy. Hent backup ned på din android. Herefter gemmer du kontakterne på simkortet. Simkortet tilbage i din iphone og du er kørende igen. Phonecopy er gratis og en god mulighed, når vil vil flytte div. data mellem Iphone og Android og modsat.
Avatar billede INK Ekspert
16. juli 2017 - 09:11 #8
#7 super forslag. Som #6 savner jeg stadig et svar på hvorfor ;-)
Avatar billede eyvind Seniormester
16. juli 2017 - 13:23 #9
Der kan være 2 grunde til at gemme på simkort.
1. Nemt at tage med til ny telefon iphone, android, microsoft  og en af de gamle telefoner.
2. Manglende ønske om at lægge noget i en sky.
Bare en tanke, :-)
Avatar billede Corey Crawford Praktikant
31. oktober 2019 - 11:43 #10
Prøv iCloud.
Avatar billede Corey Crawford Praktikant
31. oktober 2019 - 11:45 #11
Eller prøv denne metode.