Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2017 - 14:24 Der er 18 kommentarer

Hvordan fjerner jeg spil helt?

Har et spil installeret som er gået i fisk. Ville så afinstallere og installere igen for at "ordne det". Men det hele ser bare ud som det gjorde før. Spillet befinder sig samme sted som før. Og diverse score er der også stadig.

Hvordan fjerner jeg det helt, så jeg kan lave en *helt ny* installation?
21. juli 2017 - 15:04 #1
HEJ,

1: Er der ikke en AF-installations-fil (typisk UNinstall.exe eller noget lignende ?)

2: Kan du ikke bare slette det via Windows ?

2a:  Er der DLL-filer involveret ?

3: (der er faktisk 2 muligheder mere men de er lidt mere komplicerede, så dem venter jeg lidt med, hvis 1og 2 ikke virker  ..)

Kristian
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. juli 2017 - 16:24 #2
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2017 - 16:54 #3
1: Kan ikke finde en sådan.
2: Det var det jeg gjorde.
2a: Ved ikke hvad en DLL-filer er, eller hvor jeg skal finde / hvad jeg skal gøre med sådan en.

--------------------------------------

Kigger på linket.

--------------------------------------

Foreløbig tak.
Avatar billede perwolf Forsker
21. juli 2017 - 19:10 #4
Jeg bruger Revo Uninstaller, som rydder op meget mere effektivt end programmernes egne afinstallationsprogrammer.
Det fjerner også rester fra registreringsdatabasen og fil- og mapperester.
Avatar billede perwolf Forsker
21. juli 2017 - 19:12 #5
Spil lægger nogengange saved games og spilindstillinger i mapper i din mappe Dokumenter. Se i denne mappe, om der er en mappe, der hedder noget lignende dit spil. Når du har afinstalleret, så fjern disse mapper før geninstallation.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2017 - 00:14 #6
ErikHg >  Install Monitor dur ikke! Har gjort præcis som man skal.

perwolf >  Revo Uninstaller dur ikke! Har gjort præcis som man skal.
Der er ingen program filer i min Dokument mappe.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2017 - 00:15 #7
"dur ikke" = ændre intet. Når jeg installere på ny, er alt stadig det samme.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2017 - 00:17 #8
Kan simpelthen ikke passe den eneste metode er at formatere og installere Windows på ny (hvilket naturligvis er udelukket).

Må være nogen der ved hvordan man løser så lille et problem (som det burde være).
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2017 - 00:26 #9
ErikHg

Jeg vile fjerne de to programmer igen, men jeg kan ikke finde Install Monitor noget sted. Er programmet ikke installeret i almindelig forstand? Er det en exe fil man køre hver gang? Hvis ikke, hjælp mig venligst med at fjerne det du bad mig installere ...!
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juli 2017 - 10:21 #10
Jeg ville gerne hjælpe dig, men jeg er bange for at råde dig forkert, således at det måske går helt galt, så formatering og geninstallation af Windows bliver den eneste udvej.
Avatar billede perwolf Forsker
22. juli 2017 - 10:54 #11
Den eneste mulighed jeg nu kan forestille mig er, at spillene gemmer saved games og konfigurationer i den skjulte mappe AppData, som ligger under din brugerprofil c:\users\<dit brugernavn>\AppData.
Søg efter dine spils navne i de tre mapper herinde og slet mapperne. Evt. omdøbe dem først, for at checke, om det giver problemer.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2017 - 12:45 #12
ErikHg du svarede ikke på mit spørgsmål.

Citat:
eg vile fjerne de to programmer igen, men jeg kan ikke finde Install Monitor noget sted. Er programmet ikke installeret i almindelig forstand? Er det en exe fil man køre hver gang? Hvis ikke, hjælp mig venligst med at fjerne det du bad mig installere ...!
Citat slut.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juli 2017 - 13:08 #13
nome

Jeg har ikke bedt dig om at installere noget. Jeg har indsat nogle link, der måske kunne tænkes at være med til at løse problemet.
22. juli 2017 - 23:23 #14
HEJ igen,

Har været på  for-weekend tur med konen. Så lad os prøve løsning 3:

Ved du hvad en COMMAND prompt er ?

(det svarer til i gamle dage hvad en DOS prompt er, men med nogle begrænsninger:)

I Command modus (flertal modi) kan du slette filer som ellers ikke lader sig slette i
windowas modud- det er derfor jeg vil have dig in i Command modus.

Men inden jeg går videre vil jeg gerne vide om du KAN gå i Command Modus, fordi hvis du havner det forkerte sted (læs: bibliotek ), kan du lave ret meget skade, som KAN betyde at du må geninstallere WINDOWS (og det er et helhest arbejde med de nyere versioner ... )

Kristian
:
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2017 - 13:56 #15
ErikHg

Du har linket til et program - som jeg har installeret - og nu ikke kan finde.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej.

Ja, ved hvad kommandoprompt. Men at bruger den til at slette noget, har jeg ikke prøvet.

Men inden jeg går videre vil jeg gerne vide om du KAN gå i Command Modus, (...)

Er ikke helt med på de ord du benytter. Hvis du spørger om jeg kan åbne kommandoprompt, så ja.

Kommer i tanke om registreringsdatabasen. Via den har jeg fjernet rester af programmer, da der ikke var andre metoder. Kunne jeg eventuelt forsøge (bare rolig, fjerner ikke noget der kan ødelægge Windows). Bagsiden er, det tager en evighed at søge den igennem.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2017 - 13:57 #16
Gik vist lidt for hurtigt. Beklager glemte ord og stavefejl ...
24. juli 2017 - 15:55 #17
HEJ (IGEN),

Fint nok.

Det med Registerbasen er faktisk min 4. løsning - men vil gerne vente lidt med den ....

I Kommandoprompt (samme som Command Modus ) kan du via kommandoerne
DIR vise alle filer og under-biblioteker i et bibliotek.

Deu kan slette alle SLETBARE filer med DEL *.*  (DEL (med bogstaver) blank stjerne punktum stjerne )  Er der underbiblioteker må du bruge  CD kommandoen for at komme derned / derop (hvad du foretrækker).  Brug DEL *.* igen.  Og fortsæt sådan til du har slettet alle filer.

Skulle du opleve at nogen filer IKKE vil lade sig slette må du fjerne R/O (read/only) attributten . (kommer om lidt)

Samtidig kan du opleve at nogen filer ikke vises når du bruger DIR.

Begge problemer løses normalt (* normalt med mindre WINDOWS har gjort noget specielt ved dem (det kommer også senere) *) med kommandoen

ATTRIB -r -a -s -h *.* /S /D        (* den er skrevet nøjagtigt som du skal bruge den små som store bogstaver *)

Dette fjerner R/O attributten  (-r)  på alle filer (*.*) og gør de usynlige synlige (-h).

Prøv så at DEL' le alle filer.

Du fjerner et bibliotek med kommandoen RD bibliotek  (RD = Remove Directory), men det kan du KUN hvis bibl'-et 100 % tomt.

Prøv dette og meld tilbage hvis der er problemer (stadig !)

Kristian

PS: KOm faktisk i tanke om en 5. metode, men den venter vi osse lidt med.

KR
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2017 - 01:50 #18
Har endnu ikke kunnet tage mig sammen til at kigge på dette (private ting tapper mig for overskud...). Beklager.
Kan ikke udelukke jeg ender med at droppe det.