Avatar billede shfbll Juniormester
22. juli 2017 - 16:08 Der er 5 kommentarer

F taster

Hej..

Nogen der ved om man kan slå FN tasten fra og til, sådan at man ikke behøver at holde FN nede hver gang man skal bruge F-tasterne, når de ligger som genvej. (min bærbar er en hp).
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juli 2017 - 16:26 #1
Her er der måske lidt der kan løse problemet:

http://www.computerdk.com/Hardware/laptops/37353.html
Avatar billede shfbll Juniormester
22. juli 2017 - 16:41 #2
Det havde desværre ikke den store virkning, har du andre forslag ??
Jeg mener og have læst / hørt at det skal gøres i bios ??
Avatar billede egmose Novice
22. juli 2017 - 16:55 #3
Der er normalt en funktion i BIOS hvor du definerer om FN taster skal være aktive eller deaktiveret under opstart.

Desuden kig efter FnLK knappen og tryk på den sammen med FN knappen.
Avatar billede shfbll Juniormester
22. juli 2017 - 17:05 #4
det lyder meget rigtigt, men jeg er ikke ret god til computer, så kan du pensel det lidt mere ud for mig ??
Avatar billede TRoXa Novice
22. juli 2017 - 22:42 #5
Nu har jeg rodet med den forskellige HP'er og det ligger desværre ikke altid samme sted i BIOS'en, men her får du fremgangsmetoden til det mest normale.

1. Når du tænder computeren så tryk på F10 ca 1-2 gange i sekundet indtil du kommer ind i BIOS'en

2. Så vil du under "System Configuration" se et punktet "Action Keys" som på HP som standard står til "Enabled". Den skal i dit tilfælde sættes til "Disabled".

3. Tryk på F10 for at gemme indstillingerne og genstart efterfølgende :)

Hvis dette ikke passer til din bærbar, så smid gerne et model nummer, så kan jeg tjekke helt op på det :)