Avatar billede htx98i17 Professor
23. juli 2017 - 14:26 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

SOAP fejlmeddelelse

Jeg kender ikke hvad de forskellige fejlkoder betyder ved brug af SoapClass

Kan nogen fortælle mig hvad følgende fejl betyder?

string(96) "Server was unable to process request. ---> Object reference not set to an instance of an object." string(342) " DK1 " string(441) "soap:ServerServer was unable to process request. ---> Object reference not set to an instance of an object."
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2017 - 15:34 #1
Det lyder som om du har en SOAP client (i PHP formoder jeg grundet kategorien) som kalder en SOAP server lavet i .NET (C# eller VB.NET) og den faa en fejl p.g.a. forsoeg paa at bruge en object reference som er null - den mangler et objekt.

Meget svaert at debugge uden mere information fra server side.
Avatar billede htx98i17 Professor
23. juli 2017 - 18:33 #2
Jeg bruger funktionen SearchNearestParcelShops fra
http://www.gls.dk/information/Folder/Webservice_ParcelShop_EN.pdf

ifølge vejledningen skal der 4 værdier til og dem har jeg defineret.

Jeg er først lige begyndt at lære det idag, så det er meget nyt for mig.

<?php

    header('Content-Type: text/html; charset=utf-8');

    ini_set('soap.wsdl_cache_enabled', '0');
    ini_set('soap.wsdl_cache_ttl', '0');

    $wsdl = 'http://www.gls.dk/webservices_v4/wsShopFinder.asmx?WSDL';

    $options = array(
        'uri'=>'http://www.w3.org/2001/XMLSchema',
        'style'=>SOAP_RPC,
        'soap_version'=>SOAP_1_1,
        'cache_wsdl'=>WSDL_CACHE_NONE,
        'connection_timeout'=>15,
        'trace'=>true,
        'encoding'=>'UTF-8',
        'exceptions'=>true,
        'cache_wsdl' => WSDL_CACHE_NONE,
    );

    try {
        $soap = new SoapClient($wsdl, $options);
        $data = $soap->SearchNearestParcelShops(array(
            "Street" =>             "Byvej 1",
            "Zip code" =>             "8000",
            "countryIso3166A2" =>     "DK",
            "Amount" =>             "5"

        ));

    echo "<pre>";
        print_r($data);
    echo "</pre>";

    }

catch (Exception $e) {
    var_dump($e->getMessage());
    var_dump($soap->__getLastRequest());
    var_dump($soap->__getLastResponse());
}

?>
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2017 - 04:30 #3
Proev:

    $data = $soap->SearchNearestParcelShops(array(
            "street" =>            "Byvej 1",
            "zipcode" =>            "8000",
            "countryIso3166A2" =>    "DK",
            "Amount" =>            "5"

        ));
Avatar billede htx98i17 Professor
24. juli 2017 - 08:22 #4
Det virker sq!

Hvorfor i al verden skriver de noget forkert i deres vejledning.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2017 - 14:24 #5
Tja - nogen gange kan det vaere svaert at faa dokumentation 100% teknisk korrekt. Specielt hvis man har opdelt arbejdet saa man har IT folk der laver softwaren og ikke-IT folk som laver dokumentationen.

Det er korrekt at tabellen har det forkert. Men kig ned i eksempel XML'en !!!!
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2017 - 14:29 #6
Men endnu bedre saa er der automatisk genereret dokumentation og derfor 100% korrekt dokumentation tilgaengelig paa nettet.

Klik paa:

http://www.gls.dk/webservices_v4/wsShopFinder.asmx?WSDL

Klik paa "SearchNearestParcelShops" som foerer dig til:

http://www.gls.dk/webservices_v4/wsShopFinder.asmx?op=SearchNearestParcelShops

Altenativt hvis du er skrap til WSDL kan du klikke paa "Service Description" linket ovenover service linkene og ende paa:

http://www.gls.dk/webservices_v4/wsShopFinder.asmx?WSDL

i raa WSDL mode.
Avatar billede htx98i17 Professor
24. juli 2017 - 14:44 #7
Jeg siger mange tak.
Avatar billede Knud Praktikant
01. august 2018 - 12:23 #8
Hej - fandt denne tråd ang. GLS "SearchNearestParcelShops"

Måske det ikke er den rigtige tråd at spørge - prøver jeg alligevel - hvordan/hvor implementere man GLS SearchNearestParcelShops i wordpress/woocommerce?