23. juli 2017 - 20:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny PC oplader ikke når den er slukket

Er det normalt, at en helt ny pc/bærbar kun oplader, hvis den er tændt? Opladning afbrydes så snart den slumrer/slukker?

Er der en indstilling, som effektuerer dette?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2017 - 20:42 #1
Nu skriver du jo ikke hvad din computer er for en, men generelt er det sådan, at når ladestikket er i, så lades der uanset om computeren er tændt eller ej.
Der er formodentlig en lille lade lampe, som tænder, når lade stikket er sat i.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2017 - 21:00 #2
et batteri SKAL aflade.
derfor aflader den når den slumrer/slukkes

ellers dur batteriet ikke. det skal lades OP, og AF
23. juli 2017 - 22:15 #3
Det er en Lenovo IdeaPad 100S.
Den lader ikke, når den slumrer/slukkes - her slukker batterilampen også.
Derudover kan den ikke lade højere end til 24%, når den lades mens den er tændt.
Det er ikke muligt at tænde computeren (trods de 24%), hvis strømstikket ikke er i.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2017 - 22:21 #4
Den PC er ikke i orden. Den skal tilbage til forhandleren på garantien
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2017 - 15:54 #5
Der kan være en indstilling der gør at den kun lader når den når ned til en hvis procent del af batteriet tilbage. Har set det i en anden tråd for ikke så mange dage siden.
Måske der står noget om det i din manual også.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2017 - 16:46 #6
Åh. Så ikke lige indlæg #3 efter før jeg skrev. Det må være en fejl på den.