Avatar billede vuske Seniormester
25. juli 2017 - 17:22 Der er 9 kommentarer

Jeg får mange spam

hvordan undgår jeg spam i min postkasse, jeg har prøvet spamfighter det hjalp ikke..!
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
25. juli 2017 - 17:40 #1
Hej vuske!

Det er næsten umuligt at stoppe, når de først har fundet vej til din indbakke.

Et godt råd: Hav altid en ekstra emailkonto til mindre seriøse aktiviteter på nettet.
Brug den når du tilmelder dig konkurrencer, aviser fra butikker osv., så minimerer du risikoen for at komme derhen hvor du er nu.

Men programmer som spamfighter burde da tage en del af skidtet.

Ellers må du desværre nok ud i at skulle oprette en helt ny adresse, og bruge den anden til mindre seriøse ting. Brug f.eks. en emailservice via IMAP, hvor de fleste udbydere har filter på. Eksempeltvis gmail.
Avatar billede leif Seniormester
25. juli 2017 - 19:53 #2
Hvor har du mail idag ?

#1 -> Det er ikke IMAP som er betydende for om en udbyder har et godt filter.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2017 - 19:57 #3
brug thunderbird, den er meget intelligent til at sortere spam fra og placere det i uønsket post.
25. juli 2017 - 22:39 #4
Hvis man tror på sådan noget, så er her en gennemgang- og test af spam filtre:

http://www.toptenreviews.com/software/security/best-spam-filter/

Vinderen taler sit eget tydelige sprog!

En tjeneste der måske kan være interessant for nogen er denne:

www.bulc.club

I bund og grund laver de en masse forwarding mails, redistribuerer dine forum mails mv... det vanskeliggør koordinering af spam mails - i hvert fald den reklameorienterede type der er bygget som kampagner!
Firmaer som mailchimp laver målrettede kampagner mhb. at udmanøvrere dit spamfilter mv.
De opererer sådan her:

https://mailchimp.com/resources/guides/avoid-spam-filters/

Nogle koncise, hurtige råd:

1. Gør det til en vane at blokere afsendere der er gengangere!
2. Nyhedsbreve, forums osv. på nettet; brug en - eller flere - mail accounts til sign up steder som disse. Det gør en markant forskel! Meget spam originerer fra steder som fx dette - dine oplysninger bruges til at sammensætte add-campaigns!
3. Benyt dig af forskellige indbakker i din mail klient/host -og opsæt individuelle spam filtre for dem hver især!
4. Unsubscribe, unsubscribe - unsubscribe! Røvsygt, I know, men tag turen ned igennem indbakken og afmeld så mange uønskede mails som muligt!
5. På offentlige forums; sørg for jævnligt at ændre din mail marginalt! Eksempel:

Din mail er: mail@mrbojangles.com Skriv den fx som følger: _mail_at_mrbojangles_dot_com og husk at skrive en lille note til dechifrering, så andre brugere kan gennemskue det!

Last and final; Nej, det er thunderbird bestemt ikke !
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2017 - 12:09 #5
https://www.spamcop.net/
du kan indrapportere mails der, og så bliver de store mail-handlere adviseret - det stopper så efter noget tid mailmængden til alle for det når private maskiner
Avatar billede posten Ekspert
26. juli 2017 - 20:14 #6
jeg bruger også tunderbird som #3 brute før  live mail hvor jeg fik flere nu gør jeg det dem den ikke er sikker på laver jeg ethøjre klik på og går ned i move jo junk mail again og dem ser jeg aldrig igen https://mozilla-thunderbird.da.softonic.com/download
Avatar billede vuske Seniormester
28. juli 2017 - 10:24 #7
til #4 jeg har prøvet med dit forslag, men får stadig spammail de ender alle på .date
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2017 - 17:07 #8
Hvis du bruger et mail-program (outlook, thunderbird) så lav en regel, der sender .date direkte i spam - hvis du har imap så vil det også ske på serveren, og din udbyder lærer noget den vej.
I Gmail kan du markere én og vælge Rappoter spam, eller Bloker
28. juli 2017 - 18:13 #9
Som #8 skriver. Er det konkrete ting; URL's, extensions, navne or what have you, så er det en god ting at definere en regel for, hvordan din mail klient skal håndtere mails af den type.

Spammail fri bliver du ikke på én dag. Det er I høj grad en proces og et spørgsmål om at, i en eller anden udstrækning, at ændre vaner for adfærd online.