Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
25. juli 2017 - 19:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er "MPC-Player" god ?

Vi var på skovtur med børn, svigerbørn og 6 børnebørn ..

En af svigersønnerne sagde, at han havde hørt, at "MPC-Player" skulle være god.
(Har han hørt fra en anden)

Ja, jeg skrev det han sagde :"MPC-Player" ...

Men kender I noget til det ?

Er den GOD ?

Jeg bruger dels Linux Mint (Stationær PC) (MEST).
Og dels (Sjældent) Windows 7. (Bærbar)

Har også en helt gammel bærbar med Windows XP

* Venlig Hilsen Jørn * Fortsat GOD Tirsdag. Til jer, derude ...
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2017 - 19:58 #1
det må være mediaplayer classic han mener.

VLC er langt bedre!
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2017 - 21:30 #2
Til Windows og Linux foretrækker jeg SMPlayer, den kan huske hvor i filmen man er kommet til, hvis man afbryder inden slut.
http://smplayer.sourceforge.net/
Avatar billede eurositi Ekspert
26. juli 2017 - 00:16 #3
Media Player Classic er ifølge mange brugere bedre i stand til at håndtere video i meget høj opløsning uden at hakke i det. Det skyldes formentlig, at den ikke benytter de ældre DirectShow-filtre, som VLC gør. Den har generelt vist også lidt flere funktioner, der stiler specifikt mod filmvisnings-funktioner.
Hvis det derimod bare skal være nemt, robust og driftssikkert, så er VLC et mere indlysende valg. VLC kan desuden bruges til streaming mellem enheder.

Der findes også andre afspillere, som folk sværger til

Du kan se en sammenligning her: http://www.techhive.com/article/2892383/which-is-the-better-free-video-player-mpc-hc-176-vs-vlc-22.html
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2017 - 00:28 #4
#3 Den undersøgelse er mere end 3 år gammel.
SMPlayer fandtes vis ikke gen gang.
Avatar billede eurositi Ekspert
26. juli 2017 - 00:55 #5
Korrekt. Denne brugerdebat indkikrer dog, at problemet stadig er aktuelt: https://www.reddit.com/r/Piracy/comments/6nh67r/playing_x265_files_in_vlc_uses_a_lot_of_cpu_vs/?st=j5k69oik&sh=0b6b77f7

Jeg tror, jeg vil prøve SMplayer igen. Jeg var utilfreds med alternativerne til VLC sidst jeg testede forskellige afspillere ... for snart 3 år siden. En simpel ting som navigation vha. kapitel-markører i en video fungerede elendigt i bla. POTplayer.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. juli 2017 - 06:25 #6
Jeg siger .... TAK
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2017 - 10:49 #7
OK!

#5 Ja den er jo heldigvis gratis, så det er et forsøg værd :-)
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
29. juli 2017 - 23:24 #8
Det kommer an på hvad den skal være god til

Hvis du viser alm. MP4 "progressiv" filer kan næsten alle afspillere bruges

Hvis du viser MPG2 filer som er interlaced (fx. fordi de kommer fra en DVD-skive eller et gammeldags videokamera) er der forskelle på kvaliteten af forskellige playere.

MPC-HC: Deinterlacer interlaced MPG2 automatisk men i ringe kvalitet ( tilsyneladende i blend mode, hvilket er hurtigst men ikke den bedste måde ).

VLC Player: Ved afspilning af interlaced MPG2 på VLC skal man manuelt slå deinterlace til (video, deinterlace). Eller værktøjer, indstillinger, video, deinterlace = automatisk. Til gengæld er kvaliteten bedre end MPC-HC

Windows Media Player: Kan i nyere Windows slet ikke afspille MPG2 uden at installere ekstra Codec.

Jeg bruger selv VLC Player idet den har den bedste de-interlacing kvalitet og generelt er stabil.