Avatar billede htx98i17 Professor
26. juli 2017 - 12:37 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

slå windows search til i windows 8

Jeg er kommet til at slå "windows search" fra i windows 8.

1. Hvordan kan jeg slå det til igen? (jeg kan ikke søge på det! :-( )

2. Det jeg egentlig forsøgte på var at fjerne alt hvad der hed søgemaskiner implementeret i internet explorer, der er sådan en slags blomst som søgemaskine integretet i browseren som bare er noget lort. Jeg kan end ikke tilgå interne ipadresser. Så jeg vil gave have en plain internet explorer, som også vil tillade at jeg laver startsiden om til google.dk
Avatar billede INK Ekspert
26. juli 2017 - 13:01 #1
Jeg har måske misforstået emnet, men har du set dette link
http://www.thewindowsclub.com/fix-repair-broken-windows-search-windows-7-easily
gælder også 8 og 10.

Denne kunne måske også være interessant
https://lookeen.com/blog/how-to-disable-windows-search-in-windows-8-and-10
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. juli 2017 - 14:00 #2
Start med at tjekke Search:

Kør "services.msc" (alternativt skriv "Tjenester" i søgefeltet i Start).
Rul ned til tjenesten "Windows Search" og dobbeltklik.
Starttype skal være "Automatisk (forsinket start)".
Avatar billede htx98i17 Professor
26. juli 2017 - 14:41 #3
#2 søgningen er jo disabled, men #1 link fortæller at man kan taste windowstast+r for at åbne kør.

Det har jeg så gjort og det er samme vejledning som link nr 2 i #1. Når jeg åbner tjenester, så findes windows search ikke i listen?
Avatar billede INK Ekspert
26. juli 2017 - 14:47 #4
exe-filen skulle findes med stifinder her

C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe /Embedding

Kan du finde den og evt. starte ved at dobbeltklikke?
Avatar billede htx98i17 Professor
26. juli 2017 - 14:50 #5
#4 den exefil er ikke at finde i system32
Avatar billede INK Ekspert
26. juli 2017 - 14:51 #6
Har du slået vis skjulte filer til?
Avatar billede htx98i17 Professor
26. juli 2017 - 14:54 #7
ja
det tætteste på jeg kan komme er SearchFolder.dll
-bare for at fortælle at jeg er det rigtige sted.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. juli 2017 - 14:55 #8
Prøv lige at åbne en kommandoprompt i Admin-mode:
Win+X...

Kør nu [sfc /scannow], lad den trille til den er færdig og genstart.
Avatar billede htx98i17 Professor
26. juli 2017 - 14:57 #9
#8: 7 % done
Avatar billede htx98i17 Professor
26. juli 2017 - 15:00 #10
Avatar billede htx98i17 Professor
26. juli 2017 - 15:03 #11
Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some
of them. Details are included in the CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. For
example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. Note that logging is currently not
supported in offline servicing scenarios.
Avatar billede htx98i17 Professor
26. juli 2017 - 15:07 #12
Når jeg prøver at åbne CBS.log siger den access denied
Avatar billede htx98i17 Professor
26. juli 2017 - 15:09 #13
filen er stadig ikke i system32 og windows search er stadig ikke under Tjenester
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. juli 2017 - 15:17 #14
Nej, det lader til at den er fjernet så "grundigt" at Windows har problemer med at reparere sig ud af det. Du kan evt. forøge at køre en reparation fra DVD?
Avatar billede INK Ekspert
26. juli 2017 - 15:19 #15
Har du prøvet dette fix fra Microsoft?
http://www.thewindowsclub.com/first-mvp-fix-it-troubleshooting-search-indexing-errors

Ellers er jeg enig med CRKrogh #14
Avatar billede INK Ekspert
26. juli 2017 - 15:20 #16
#15 kører vist desværre kun på Vista? Beklager.
Avatar billede htx98i17 Professor
26. juli 2017 - 15:30 #17
jøsses hvad har jeg rodet mig ud i nu. Man er jo hjælpeløs uden søgefunktionen i win8, for man kan jo ikke finde noget som helst mere. Windows2000 jeg savner dig.

Jeg ville bare fjerne den searchbar, den med blomsten,  (input-felt) i internet explorer.
Avatar billede INK Ekspert
26. juli 2017 - 15:40 #18
Hvis du ikke har en reparationsdisk som angivet i #14, kan du selvfølgelig prøve at låne en. Du kan også selv lave en fra denne side:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows8ISO

Husk selvfølgelig backup af alle dine data, inden du kaster dig ud på det dybe vand.

Personligt ville jeg benytte lejligheden til at upgradere til Windows10. Det kan stadig gøres gratis i de fleste tilfælde. Hvis du har brug for flere input, så kom tilbage.
Avatar billede htx98i17 Professor
26. juli 2017 - 15:47 #19
Jeg har disken i skabet hvis det er. Men jeg bliver nok nødt til at vente med at opgradere til jeg ved om knægtens spil på steam forbliver eller om de slettes.
Avatar billede INK Ekspert
26. juli 2017 - 15:53 #20
Det CRKrogh foreslår i #14 er en reparation, ikke en geninstallation.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. juli 2017 - 08:16 #21
Hvis du reparerer, sker der intet.

Hvis du derimod vælger at installere det hele fra bunden, skal du have kopierer hans game-savings ud. Spillene downloades automatisk igen, så snart han logger på Steam-klienten og beder om det. Spillene er registreret på hans konto.
Avatar billede htx98i17 Professor
28. juli 2017 - 16:07 #22
Jeg har nu faktisk opgraderet til windows 10!
Det var faktisk rart at komme af med det vanvittige interface som win8 havde.

Det tog, hold nu fast, 6 timer! at opgradere.
Og min computer tager normalt 8 sekunder om at starte windows op så det er klar til brug, så det er ikke fordi den er langsom som sådan.

Jeg kan se at hans steam stadig ligger på skrivebordet, så mon ikke spillene ligger der også. Installationen sagde i hvert fald at alt ville forblive intakt.

Jeg er dog ikke helt tilfreds med Edge, da jeg skal have adgang til nogle hjemmesider med active-x som kun fungerer under internet explorer...
Avatar billede INK Ekspert
28. juli 2017 - 16:26 #23
Du kan stadig bruge Internet Explorer. Find den under apps eller søg. Når den er åbnet fasrgør du den til bundlinien.
Avatar billede htx98i17 Professor
28. juli 2017 - 16:47 #24
#23 Explorer er ikke at finde. Når jeg søger en download af explorer, så skriver de på den pågældende side at den ikke vil fungere på min nuværende styresystem.
Avatar billede INK Ekspert
28. juli 2017 - 16:56 #25
Venstre hjørne nederst. Tryk på Windows startknap - Windows Tilbehør (under apps) - Internet Explorer. Når den er startet fastgør du til proceslinien ved at højreklikke.
Avatar billede htx98i17 Professor
28. juli 2017 - 17:02 #26
Desværre, den ligger der ikke. Den første jeg har under tilbehør er 3d builder og sidste er xps-fremviser
Avatar billede INK Ekspert
28. juli 2017 - 18:13 #27
Min udgave er Windows 10 Home, Version 1703, build 15063.483.
Under Windows tilbehør ligger:
3D builder, Fjernskrivebord, Hurtig hjælp, Internet Explorer, Klippeværktøj, Notesblok, osv.
Avatar billede INK Ekspert
28. juli 2017 - 18:19 #28
Har du prøvet at søge efter IE? Tryk på Windows start eller forstørrelsesglasset (søg) og start med at skrive Internet Explorer, så bør den dukke op.
Avatar billede htx98i17 Professor
28. juli 2017 - 18:25 #29
ja, den er der ikke.

Men hvis du har den, så må den da kunne installeres igen?
Avatar billede INK Ekspert
28. juli 2017 - 18:25 #30
Det kan hænde, at det ikke er slået til. Gå i kontrolpanel - slå Windowsfunktioner til/fra -sæt flueben ved Internet Explorer 11 ok og genstart.
Avatar billede INK Ekspert
28. juli 2017 - 18:27 #31
Nå, vi krydsede hinanden. Prøv #30, det er løsningen. Du skal ikke geninstallere noget fra nettet. Findes på maskinen og bliver aktiveret.
Avatar billede htx98i17 Professor
28. juli 2017 - 18:39 #32
Jeg har nu aktiveret internet explorer, og genstartet, men jeg kan ikke finde IE nogen steder i søgning eller under apps.
Avatar billede INK Ekspert
28. juli 2017 - 22:11 #33
Du har selvfølgelig husket at trykke ok for at aktivere Internet Explorer ;-) inden du genstartede?
Ellers har jeg ikke flere forslag.
Avatar billede htx98i17 Professor
29. juli 2017 - 16:08 #34
ja det har jeg også husket :)
Det er bare mærkeligt at der ikke findes en installation til win10 nu når den rent faktisk kan gøre under win10.
Avatar billede htx98i17 Professor
19. maj 2019 - 19:33 #35
tak for deltagelsen

jeg ender ud med at geninstallere pc'en.