Avatar billede Mbisander Novice
26. juli 2017 - 16:03 Der er 13 kommentarer

Samsung TV vil lige pludselig ikke tænde.

Hejsa,
Jeg har et Samsung UE40f5505 tv som har virket upåklageligt i 3 år, indtil jeg her den anden dag skulle tænde det og det bare viser en sort skærm, hvor det ikke er muligt at få noget vist på TV'et - uanset hvilke knapper jeg trykker på.

Kan nogle hjælpe?

Mvh
Avatar billede INK Ekspert
26. juli 2017 - 16:12 #1
Du har selvfølgelig prøvet at tage stikket ud og derefter tænde ved hjælp af knapperne, der sidder fysisk på apparatet. Det kan aflade, såfremt det er "gammel strøm" i en kondensator eller lign.
Derefter almindelig forbindelse igen.
Anvend knapperne på apparatet og ikke fjernbetjening. Kan du starte smarthub?
Er skærmen helt sort også under opvarmning? Ingen glimt eller logo?
Avatar billede Mbisander Novice
26. juli 2017 - 16:50 #2
Det har jeg prøvet, ja. Dog tænder TV'et automatisk når jeg plugger det i stikkontakten. Smarthub kan ikke startes og der bliver ikke vist noget logo eller lign. Skærmen er bare konstant sort.
Avatar billede INK Ekspert
26. juli 2017 - 17:23 #3
Beklager, har ikke nogen forslag. Håber andre kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2017 - 18:33 #4
ved strømforsyning, der hvor ledningen går ind i tv, der sidder nogle kondensatorer.
de futter af og så er der ikke noget strøm længere.
det kan laves på 20 min hos en tv/radio reperatør.

det sker med mange samsung, fordi de sætter nogle kondensatorer i til 10 øre, istedet for nogle til 50 øre,,,, tsk tsk
Avatar billede Mbisander Novice
26. juli 2017 - 18:38 #5
Okay. Hvad koster det ca. at få fixet?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
26. juli 2017 - 20:03 #6
Hej Mbisander!

Når du skriver at dit Samsung tv er tre år gammelt, så er det nok ikke pengene værd at det få fixet. Med mindre du selv kan udføre arbejdet, eller du kan få en du kender til at fixe det.

Priserne på tv-skærme rasler ned, så det er nok billigst at købe nyt.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. juli 2017 - 20:23 #7
Jeg har indsat en liste med eventuelle muligheder.
Prøv at forhøre dig der

http://www.reparationsguiden.dk/vis.php?kat=9&omr=1
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2017 - 22:53 #8
det kan godt betael sig at få lavet. arbejdsløn pr time er 430 for en mekaniker, og dette kan laves på 20 min
Avatar billede Mbisander Novice
08. august 2017 - 21:19 #9
Sidwave: er det muligt at gøre selv?
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. august 2017 - 21:39 #10
Jeg ville ikke turde at gøre det selv, for det kan hurtigt komme til at gøre ondt (i pengepungen)
Avatar billede Mbisander Novice
08. august 2017 - 21:48 #11
Så det koster rundt 300 kr, hvis jeg ikke tager fejl?
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. august 2017 - 22:33 #12
Jeg tror ikke at du skal regne med kun 300 kr. Der regnes vist kun i hele timer, men skal ikke kunne sige det med sikkerhed.
Avatar billede aequo Novice
26. september 2017 - 23:56 #13
Hvis dit tv ikke starter op og du tror at det er defekt er det vel fair at sige at det har en værdi tæt på nul kroner.
Hvis du tror at fejlen kan være elektrolytterne i strømforsyningsdelen og du har interessen samt loddekolbe og skruetrækker så er det vel bare at prøve sig frem.

Tjek

Hvis du er heldig kommer det til at koste dig under 100,-

Jeg har selv reddet flere af den slags.

Der burde være god hjælp at hente på youtube